مشاوره مديريت - آموزش مديريت - آموزش فروشندگي حرفه‌اي
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 13349
دیروز : 42500
افراد آنلاین : 39
همه : 4540313

" نمي توانم " وجود ندارد ، من مي توانم سخنراني كنم ۱

من مي توانم مثل سخنرانان بزرگ سخنراني كنم . چون هر وقت مسئوليتي را به عهده مي گيرم ، پي آمد هاي آن را نيز از آغاز تا پايان مي پذيرم و با اين مهارت ، عملا توانائي و خود باوري را به خودم و اطرافيانم تأكيد مي كنم . در فرهنگ واژه هائي كه براي خودم نوشته ام ، شكست در هر سخنراني را تجربه معنا كرده ام و از شكست هاي بيشتر كه همان تجربه هاي بيشتر است ، هرگز هراسي ندارم . تكرار و تلقين را هميشه جدّي گرفته ام و فهميده ام كه هيچ چيز به اندازه تكرار و تلقين هر مفهوم مثبت ؛ و عبارت ها و جمله هاي تأكيدي مؤثّر ، نمي تواند ضمير ناخودآگاه مرا و مخاطبانم را تحت تأثير قرار دهند .

من مي توانم سخنراني كنم چون همه را هميشه بخشوده ام و مي دانم همه آن ها كه به گذشت از ديگران ايمان دارند ، سرشار از توان خود اتّكائي و خود باوري اند . همان ها كه روحي بزرگ ، پربار  و آزاد دارند . و فهميده ام ضمناً كه كاري زيباتر از دوست داشتن مخاطبانم نيست كه البته پس از عشق ورزيدن به خودم ، دومين عامل بنيادي و مهم اعتماد به نفس من در سخنراني هاست .

من مي توانم سخنراني كنم چون براي عزت و كرامت انساني خودم ارزش و احترام بسيار قائلم . خودرا " ما "  خطاب نمي كنم و مي گويم " من "  و عقايد خودم را فقط از جانب خودم مي گويم . و سعي نمي كنم همه مخاطبان را راضي نگه دارم چون مجبور مي شوم ارزش ها ، باورها و سليقه هاي گوناگوني را همزمان بپذيرم . و مي دانم نبايد با مخاطبان هر سخنراني ام  مقابله كنم چرا كه هميشه دست كم نيمي از مخاطبانم ، با انديشه هايم مخالفند و بايد آن را معمولي و عادي تلقّي كنم .

من مي توانم سخنراني كنم چون آموخته ام كه با ديگران مشورت كنم اما خودرا به ديگران وابسته نكنم و دانسته ام اعتماد به نفس با هر نوع وابستگي منافات دارد و هميشه به هنگام سخنراني ، هيئت و حالت آن هارا به خود مي گيرم كه موفق ، مصمّم ، پرتلاش و برخوردار از توان بالاي اعتماد به نفس هستند . و در همه كارهايم ، از عظيم ترين نيروي هستي ، ياري مي طلبم و اين مدد جوئي به هنگام هرسخنراني ضمن ايجاد ارتباط نزديك تر با خدايم و توكل به او ، بيش تر مي شود . و گفته اند و من ديده ام همه آن ها كه افسرده و كم ظرفيت و كم روحيه هستند ، بدون استثناء ، تنفس سطحي دارند و ميزان تبادل هوا در هردم و باز دمشان بسيار كم است و اين ها نمي توانند از احساس اعتماد به نفس برخوردار باشند . من از اين دسته نيستم . تنفس عميق را هميشه تمرين مي كنم تا با صدائي دلپذير ، پر حجم و رسا ، سخنراني كنم .

من مي توانم سخنراني كنم چون هميشه بر لب ، تبسم دارم و هنگام هر سخنراني در هر مكان و زمان ، مي بينم مخاطب به مخاطب ، حس مي كند كه تبسم و لبخندم ، نشان از آن دارد كه دوستش دارم و دوستم خواهد داشت و سخنم را خواهد شنيد و از حضورش در آن سخنراني ، لذت خواهد برد و با خاطره اي خوش ، خواهد رفت . من در سخنراني ها ، در جستجوي كاميابي مخاطبان و موفقيت  خود هستم هر چند كوچك . هدف ها و موضوعاتي انتخاب مي كنم كه قابل فهم و دسترسي همگان باشند . از درك سخنانم لذت ببرند و براي فهم حرف هايم ، به رنج نيفتند . از هر گمان و انديشه منفي ، از هر بيان و حرف منفي و از توجه به خرده گيري ها و انتقادهاي نا رواي مخاطبانم پرهيز مي كنم .

من مي توانم سخنراني كنم چون هر اشتباهي كه انجام دهم ، به خود مي گويم آن را به هر شكلي جبران خواهم كرد به جز با سرزنش خود . احساس گناه و خطا نمي كنم . اين احساس ، يعني تأييد نكردن خود و شايد يعني سرزنش خود . براي خود و مخاطبانم ، همراه  با هم ، ارزش قائلم . هم فرصتي را براي خود در نظر مي گيرم تا آن گونه شوم و آن گونه بگويم كه بايد آن گونه باشد و هم فرصتي را براي مخاطبانم كه از من چه مي خواهند ؟ و چه بايد بگويم تا بر دل آن ها اثر كند ؟ گرچه الزام به انجام وظيفه ، مقدم بر الزام به نتيجه است .

من مي توانم سخنراني كنم چون از خود انتقاد شديد نمي كنم و مي دانم اين كار ، زمينه بهتر سخن گفتن مرا فراهم نمي كند . از ستايش خود و از تواضع بي جا و بسيار در برابر مخاطبان پرهيز مي كنم و فقط در خلوت خود ، از خود به خوبي ياد مي كنم و ضمن اين ياد ، جنبه هاي مثبت و منفي خودرا حتما در نظر مي گيرم . فقط با خود كه هستم ، خودرا ستايش و تشويق مي كنم بخاطر حتي كوچك ترين كار خوبي كه انجام داده ام . به خودم عشق مي ورزم ، خود شيفته مي شوم ، عاشق جسم و روحم مي شوم تا اعتماد به نفس داشته باشم و براي رسيدن به خود شيفتگي ، سعي مي كنم شناخت و درك درستي از خويشتن خويش داشته باشم . نا رساها را رسا كنم ، نا شيواهارا شيوا كنم و نا توانائي هارا توانايي  و قدرت .

من مي توانم سخنراني كنم چون با جسم خود به خوبي رفتار مي كنم . مي دانم حنجره و صدايم ، ابزار و سرمايه من براي سخن گفتن است و بايد مراقب سلامت و قدرت آن ها باشم و هميشه هستم . من واقعا خودم و حرفه ام و مخاطبانم را دوست دارم و مي كوشم از هرچه به روح و جسم و تن و حنجره و صدايم آزار مي رساند و به سلامت و نشاطم آسيب مي زند ، دوري كنم . مثلا هرگز پرگويي نمي كنم ، پرخوري نمي كنم و بيش از اندازه نياز و مجاز نمي خوابم .

من مي توانم سخنراني كنم . هميشه ، همه جا و براي همه هم نوعانم و همه مخاطبانم كه دوستشان دارم و دوستم دارند . من اشرف مخلوقاتم . جاندار ناطق . از نسل خليفه خدا در زمين . از تبار آدم . موحودي مختار و متفكر . اجتماعي و اهل انس و الفت و گفت و گو با موجودي به نام انسان . انسانم و از سخن گفتن با انسان هاي ديگر ، وحشتي ندارم .


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۲۷ ] [ مشاوره مديريت ]

چند غزل از محمد حسين انصاري نژاد

غزلي براي درياي بوشهر

در سينه ام تلاطم پي در پي ، چندي ست مانده بي خبر از دريا

اي كاش هر غروب مي آوردي ، يك روزنامه ، پشت در از دريا !

دلواپس سواحل بي تابم ، دلواپس پرنده ي دريايي

كو پيرمرد خسته ماهيگير ، امشب بخوان ، بخوان ، پدر از دريا!

اي كاش پستچي دو سه شب يك بار ، مي آمد از جنوب و پس از نامه

ناگاه بي مقدمه سر مي داد، آواز هاي در به در از دريا

امشب به جاي من بنشين شاعر!، ،با دوربين به قايق سرگردان

اما براي سوژه ي عكاسي ،قدري بگير بال و پر از دريا

يادم نمي رود شبي از ساحل ، دستي تكان نداده و مي رفتم

رد مي شدم به اسم صدايم زد ، اين بود شرح مختصر از دريا

حس مي كنم نفس نفس ماهي ،دلواپس تمام صدف هايم

دستم به دامنت غزل شبگرد، امشب مرا نبر، نبر از دريا

با من صداي هق هق ماهي ها ، در موج خيز اسكله مي پيچد

بيرون زدم از آن سفر آوردم ، با خود دوجفت چشم تر از دريا

از كوچ ناگهاني ام آشفته ست ، اقرار مي كنم كه كم آوردم

شرمنده ام چرا نگرفتم آه ، حتي اجازه ي سفر از دريا !

كدامين صبح موعود ؟

خيابان در خيابان پايكوب آهن ودود است

مسافر خسته از موسيقي شهر غم آلود است

به دوشش كوله باري از دوبيتي هاي دلتنگي

مزامير نيستانش پر از اندوه داوود است

به صحرا چشم مي دوزد سواري خسته پيدا نيست

و بر دريا كه از اندوه ماهي ها نمك سود است

مي انديشد به يك آدينه آن صبح تماشايي

مي انديشد ظهورش در كدامين صبح موعود است

تمام سارها آن روز شاعر مي شوند از شوق

و شاعر تر از آن ها بيد مجنون لب رود است

زمين پلكي به هم تا مي زند قد مي كشد ناگاه

كه مي بيند سراسرخالي از بت هاي نمرود است

غزل كوير

بوم سنگي ،صفحه اي شن با قلم موي كوير

در دل نقاش غوغا كرده هوهوي كوير

چشم هاي تشنه اش بالاو پايين مي رود

گاه در چشم ستاره ،گاه سوسوي كوير

بوم از دستش مي افتد با تكان گرد باد

مي كشد دستي به پيچاپيچ گيسوي كوير

باز بي تابي شن ها را مجسم مي كند

شكل زنبوران سردر گم به كندوي كوير

هي تلاطم مي كند در سينه اش با صخره ،موج

تا مگر لنگر بيندازد به پهلو ي كوير

مينياتور !محو آتش بازي شن ها شدي

ديدي آن بالا تكان دست بانوي كوير

دستمال از پر سياووشان صحرايي به دوش

مي گذاري بر كبودي هاي بازوي كوير

صبح صحرا در قلم مويت تماشا يي شده

فلسفه مي خوانم از بومت ،ارسطوي كوير!

مينياتور!فكر مي كردي به مشق گرد باد

ناگهاني سر در آوردي از آن سوي كوير

لطفا از صحرا بپرس از مشرب درويشي اش

حس كشكول وتبر زين ست و يا هوي كوير

من كه از دريا مي آيم هر قدم حس مي كنم

ماهيان تشنه اي را سر به زانوي كوير

غرق حيرت ،سر به زانويي و بالا مي رود

جانمازت بال در بال پرستوي كوير

***

با خودم مي گويم از صحرا كمي بيرون بزن

در حصار اما طلسمم كرده جادوي كوير

از آن رود خانه

به :محمد كاظم كاظمي و اندوه غريب سروده هايش

چقدر دستخوش خواب جزر و مد شده ام

كه با تو خسته از آن رودخانه رد شده ام

نمي توانم از آن رودخانه بنويسم

غريق ديده ام افسون يك جسد شده ام

به كفش هاي شناور چقدر خيره شدم

كه داغدار شهيدان بي لحد شده ام

مرا ببخش از آن ماجرا به كوه زد م

مراببخش درا ين جاده ،نا بلد شده ام

درآن مسير كه بر صخره اي زمين خوردم

بلند يكسره با" يا علي مدد " شده ام

به سرنوشت من آن رودخانه تلخ گريست

مني كه شاعر نفريني ابد شده ام

منم كه از همه ي شهر بي ستاره ترم

تمام عمر ،فقط كشته ي حسد شده ام

منم كه در گذرسال ها شكسته ترم

ببين نيامده بيزار از "نود "شده ام

چه فرق مي كند آن رود،هيرمند؟ ارس؟

كه سوگوار سياووش با تو رد شده ام

:آهاي رود اساطيري!آسمانم كو

به اتهام زميني چقدر بد شده ام

:آهاي! كيستي آنجا؟شبح به قهقهه گفت:

منم كه در گذرت صخره صخره سد شده ام

شب است وسوسوي فانوسي هميشگي ام

كه در قلمرو چشم شما رصد شده ام

شب است و سايه ي ديوان شمس، روي سرم

چراغ كو؟پركابوس ديوو دد شده ام!

شنيده زمزمه هاي شهيد بلخ و بلند

به احترام شقايق_ تمام قد_ شده ام

مرا ببر به افق هاي دور كشور خود

كه با تو همسفر آن سان كه مي شود شده ام

سلام مي كني آهسته راه مي افتي

مواظبي وپياپي به چاه مي افتي

ترانه هاي هراتي است سهم حنجره ات

شكسته مي كشي از سينه آه مي افتي

شب و پرنده ي پولاد و خوشه خوشه ي بمب

به ياد دختركي بي پناه مي افتي

صدا زدي كه تمام مسير گريه كني

به خود مي آيي از آن اشتباه مي افتي

مسافري چمدانت تمام خستگي است

كنار صندلي ايستگاه مي افتي

منم كه سوخته با تو تمامي جگرم

سلام مي كنم از دور با تو همسفرم

به جرم از تو سرودن مرا نبخشيدند

خوشم كه "متهم جرم مستند " شده ام

حكايت

اي مرگ دير كردي و طاقت تمام شد

اي زخم مرهمي كه جراحت تمام شد

دنيا حكايتي شد و بعد از هزار سال

يك شب به ما رسيد و حكايت تمام شد

مي خواستم براي دلم گريه سر دهم

نشكست قلب و ذكر مصيبت تمام شد

گفتم دريغ و وا اسفا ... خنده كرد مرگ

يعني چه جاي گريه ندامت تمام شد

مي خواستم شهيد شهادت شوم نشد

پنداشتم كه دور شهادت تمام شد

از رستخيز واقعه روحم گذر نكرد

خاكم به باد رفت و قيامت تمام شد

زخمه هاي شعله ور

به حضرت امام خميني(ره)

هنوز اين كوچه ها اين كوچه ها بوي پدر دارد

نگاه روشن ما ريشه در باغ سحر دارد

هنوز اي مهربان در ماتمت هر تار، جان من

نيستان در نيستان زخمه هاي شعله ور دارد

نمي گويم تو پايان بهاري بعد تو امّا

بهار عيش ما لبخند از خون جگر دارد

اگر خورشيد رفت اين آسمان خورشيد مي زايد

اگر خورشيد رفت اين آسمان قرص قمر دارد

در اين بازار عاشق تر كسي كز خود نمي گويد

هميشه مرد كم گو دردهاي بيشتر دارد

مخواه از نابرادرها كه يار و مونست باشند

عزيز مصر بودن يوسف من ! درد سر دارد

دو روزي مهربانا غربت ما را تحمّل كن

مي آيد آن كه از درد تمام ما خبر دارد

اي اتفاق ممكن ناممكن اي علي (ع)

با آن كه آفريده شده ست آدم از خدا

مولاست بنده اي كه ندارد كم از خدا

اي اتفاق ممكن ناممكن اي علي (ع)

اي جوهر تو ، هم ز تو پيدا ، هم از خدا

بين تو و خدا ، الف الفت است و عشق

علم از تو سربلند شد و عالم از خدا

ماهي شدم در آينه ي چشمه ي غدير

شور تو ريخت در گل من ، يك نم از خدا

در جبر و اختيار ، مرا هست اختيار

خاك از ابوتراب گرفتم ، دم از خدا

من قهر مي فروشم و او مهر مي خرد

خوفم ز غير نيست ، كه مي ترسم از خدا

فتوي ز دل خواستم گفت بگذر به ميخانه ي دل

ايمان و امن و امان است شعر امينانه ي دل

دُردي كش درد و داغم، جز غم نيامد سراغم

داغ است دُردانه ي جان، درد است دُردانه ي دل

فرق من و دل در اين بود او ماند و من رفتم از خويش

باري ست بر شانه ي من، بالي ست بر شانه ي دل

از بس شكستيم در خويش، آيينه بستيم در خويش

از شيشه هاي شكسته پر شد پريخانه ي دل

جمعي حقيقت نديده افسانه گفتند و خفتند

چيزي حقيقت ندارد مانند افسانه ي دل

دل را چراغان او كن، با اشك ها شستشو كن

بيرون شو از خانه ي جان، بيرون زن از خانه ي دل

مستان يكدست لبيك، تا باده اي هست لبيك

دست دلم را بگيريد، سر رفته پيمانه ي دل


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۲۵ ] [ مشاوره مديريت ]

 

 در سخنراني ها ، نگوئيم . . . . بهتر است بگوئيم . . . . ( ۲۵)

نگوئيم وننويسيم  : پائيز ، پائين ، موئين ، روئين ، آئين ، پرگوئي ، چائي ، جائي ، آمريكائي و . . . بگوئيم و بنويسيم : پاييز ، پايين ، مويين ، رويين ، آيين ، پر گويي ، چايي، جايي ، آمريكايي  و . . .

همزه ، نشانه نوشتاري عربي است و در زبان پارسي جايي ندارد .


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۲۴ ] [ مشاوره مديريت ]

 

 گفت و گويي به مناسبت

۱۲۰۰۰ روز اسارت

امام موسي صدر

درپايگاه ياران صدر :

http://www.yaranesadr.ir/farsi/1390/04/3444/


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۲۲ ] [ مشاوره مديريت ]

 

  در سخنراني ها ، نگوئيم . . . . بهتر است بگوئيم . . . . ( ۲۴)

نگوئيم : زاد و بوم ، بگوئيم : زاد بوم . نگوئيم : زاد و ولد ، بگوئيم : زاد ولد . نگوئيم : خواروبار فروشي ، بگوئيم : خواربار فروشي . نگوئيم : شب ليلة القدر ، بگوئيم : شب قدر يا ليلة القدر . نگوئيم : حسن خوبي اين كار ، بگوئيم : حسن اين كار يا خوبي اين كار . نگوئيم سوابق گذشته ، بگوئيم : سوابق ... يا گذشته ... . نگوئيم : فينال آخر مسابقه ، بگوئيم : فينال مسابقه يا دور پاياني مسابقه . نگوئيم : مدخل ورودي ، بگوئيم : مدخل يا ورودي . نگوئيم : گردن بند گردن ، بگوئيم : گردن بند . نگوئيم : پارسال گذشته ، بگوئيم : پارسال يا سال گذشته . نگوئيم : قند شيرين . نگوئيم : ساير شهرهاي ديگر ، بگوئيم : ساير شهرها يا شهرهاي ديگر . نگوئيم : خوبيّت ، شهريّت ، رهبريّت ، آشنائيّت و ... زيرا خوب ، شهر ، رهبر ، آشنا و ... فارسي هستند و جايز نيست از " يت " كه عربي است استفاده كنيم .  

نگوئيم : اخبارها ، خواص ها ، اخلاق ها ، كتب ها ، طرق ها ، حواس ها، اولادها و... بگوئيم :  اخبار، خواص ، اخلاق ، كتب ، طرق ، حواس ، اولاد و ...

نگوئيم : صلي الله ، بگوئيم : صلّي الله عليه و آله .

نگوئيم : پيشنهادات ، گرايشات ، سفارشات ، فرمايشات و . . . ، بگوئيم : پيشنهادها ، گرايش ها ، سفارش ها ، فرمايش ها و ...

نگوئيم : اعراب ، بگوئيم : عرب . اعراب ، جمع عرب نيست و اعرابي ، يعني باديه نشين .

نگوئيم : شاعره ، مديره ، محترمه ، اينجانبه و ... ، براي بانوان هم بگوئيم : شاعر ، مدير ، محترم ، اينجانب و ...

واژه ي «برخوردار» به معني «بهره مند» است و در جايي به كار برده مي شود كه مفهوم مثبت و مفيد داشته باشد ؛ مثلاً در عبارت : « او از سلامت كامل برخوردار است » كلمه ي «برخوردار» در معني صحيح خود به كار رفته است امّا اگر بگوييم : «اين بيمار از ضعف و كم خوني برخوردار است» نادرست است.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۱۹ ] [ مشاوره مديريت ]


دلايل خشونت صدا در معلمان
 

EDUPRESS - در حالت نرمال به هنگام تنفس طناب‌هاي صوتي از يكديگر فاصله گرفته و باز مي شوند و هنگام حرف زدن و آواز خواندن به يكديگر نزديك شده وهوايي كه از ريه به سمت بالا مي آيد آن ها را به ارتعاش در آورده و باعث توليد صوت مي شود.
 
 تورم طنابهاي صوتي يا وجود برجستگي روي آن ها مانع رسيدن طناب‌هاي صوتي به يكديگر شده و نحوه ارتعاش طناب هاي صوتي را تغيير مي دهد و در نتيجه صدا تغيير مي كند. خشونت صدا علل متفاوتي دارد، كه برخي از آن ها مانند ندول طناب صوتي در معلمان شايع تر است.


علل خشونت صدا
يكي از شايع ترين علل خشونت صدادر معلمان ندول طناب صوتي است، كه معمولا ناشي از استفاده طولاني مدت، زياد و نامناسب از حنجره است، مثل حالتي كه در، قاري‌هاي قرآن، خواننده‌ها، دوره گرد‌ها و بچه‌هايي كه حين بازي خيلي جيغ مي كشند ديده مي شود.
اين نحوه استفاده از حنجره باعث ايجاد ندول طناب صوتي مي شود كه به آن ندول خوانندگان هم گفته مي شود. اگر اين وضعيت ادامه يابد و ندول بزرگتر شود ممكن است باعث پوليپ طناب صوتي شود. هم ندول و هم پوليپ طناب صوتي خطرناك نبوده و سرطاني نيستند.
علل فراواني براي گرفتگي صدا وجود دارد. خوشبختانه اكثر آن ها علل جدي و خطرناكي نيستند و در مدت كوتاهي بر طرف مي شوند. شايعترين علت خشونت صدا لارنژيت حاد است كه معمولا بدليل تورم طناب هاي صوتي در اثر سرماخوردگي يا بدليل استفاده بيش از حد از حنجره مثل ؛ بلند صحبت كردن و فرياد زدن و جيغ كشيدن ايجاد مي شود و به همين دليل است كه اين مورد بيشتر در معلمان ديده مي شود ، زيرا به ناچار با صداي بلند تدريس مي كنند.
رفلاكس نيز يكي از علل شايع خشونت صدا است. به طور نرمال بين مري و معده دريچه‌اي است كه فقط اجازه عبور مواد غذايي از مري به معده را فراهم مي‌سازد.
در مواردي كه اين دريچه شل شود محتويات معده به مري وارد مي شود كه به آن رفلاكس گفته مي شود. چون حنجره و مري در يك قسمت در مجاورت هم هستند، رفلاكس مي تواند باعث تحريك و التهاب حنجره و طناب صوتي گردد.
گرفتگي صداي اين افراد صبحها بيشتر است و در طي روز خشونت صداي آن ها كمتر مي شود. مبتلايان به رفلاكس ممكن است احساس كنند چيزي داخل گلويشان گير كرده است، يا از ترشحات غليظ حلقشان ناراحت باشند، يا تمايل به تخليه مكرر  ترشحات حلقشان داشته باشند.

منبع :

http://www.edupress.ir/Default,fa-IR,EduPress,Content,NewsDetail,Key,727.aspx


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۱۷ ] [ مشاوره مديريت ]

 

نگوئيم منصور حلاج . بگوئيم ..... ( ۲۳ )

منصور، نام پدر " حسين بن منصور حلاج "  ، صوفي ايراني درسده ي سوم هجري است كه كوتاه شده ي نام وي ، " حسين حلاج " است و به اشتباه ، همه جا ،  " منصور حلاج " مي نامند و نه " حسين وار "  ، بلكه " منصور وار " ، برسر دار مي كنند . وقتي حسين را به داركشيدند ، پدرش منصور به حلاجي و پنبه زني مشغول بود در خوزستان !

نگوئيم زكرياي رازي . بگوئيم محمد بن زكرياي رازي . زكريا نام پدرمحمد شيميدان برجسته ايراني بود . نگوئيم ابن سينا . بگوئيم ابوعلي سينا . سينا نام پدر ابوعلي نابغه و دانشمند ايراني بود .


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۱۵ ] [ مشاوره مديريت ]

شعبان ، پالايشگاهي براي بندگي خالصانه در رمضان

متن كامل مطلب :

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9004120212


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۱۴ ] [ مشاوره مديريت ]

در سخنراني ها ، نگوئيم . . . . بهتر است بگوئيم . . . . ( ۲۲)

" بدين وسيله گزارش مي كنم ...  "  به جاي گزارشاً . به ناچار يا ناگزير به جاي ناچاراً . تلفني يا به وسيله تلفن به جاي تلفناً . به او بد گمان هستم به جاي به او مظنون هستم . " او دراين قضيه مورد شك و گمان قراردارد "  به جاي او دراين قضيه مظنون است  . درگذشت مرحوم ... به جاي فقدان مرحوم ...   .  " زير كاسه نيم كاسه اي وجود دارد. " به جاي " كاسه اي زير نيم كاسه وجود دارد . "  .  " بني آدم اعضاي يك پيكرند " به جاي " بني آدم اعضاي يكديگرند " . استادان به جاي اساتيد . " حكم مهر كرده شد يا مهر زده شد " به جاي " حكم ممهور شد " . آزمايش ها به جاي آزمايشات . كارخانه ها به جاي كارخانجات . نوشته ها به جاي نوشتجات . شيريني ها به جاي شيرينيجات . ترشي ها به جاي ترشيجات . دسته ها به جاي دستجات . ميوه ها به جاي ميوه جات . نقره ها به جاي نقره جات . تشكيلات به جاي تشكيلات ها . آثار به جاي آثارها . اخبار به جاي اخبارها . اركان به جاي اركان ها . اعمال به جاي اعمال ها . جواهر به جاي جواهرها و جواهرات . حواس به جاي حواس ها . عجايب به جاي عجايب ها . منازل به جاي منازل ها . نوادر به جاي نوادرات . امور به جاي امورات . عمليات به جاي عمليات ها . اسلحه يا سلاح ها به جاي اسلحه ها . حداقلّ يا دست كم به جاي اقلّا . غالبا يا بيش تر به جاي اكثراً . دوم ، سوم ، چهارم به جاي دوماً ، سوماً و چارماً . با زبان به جاي زباناً . باغ ها به جاي باغات . گزارش ها به جاي گزارشات . مُعتـَني به  ، به جاي متنابه . نياگان به جاي نياكان .


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۱۳ ] [ مشاوره مديريت ]
 

دو عارفانه از :

مرحوم حضرت علامه طباطبائي

عارفانه اول :

همي گويم و گفته‌ام بارها
بود كيش من مهر دلدارها

پرستش به مستي‌ست در كيش مهر
برونند زين جرگه هشيارها

به شادي و آسايش و خواب و خور
ندارند كاري دل‌افگارها

بجز اشك چشم و بجز داغ دل
نباشد به دست گرفتارها

كشيدند در كوي دلدادگان
ميان دل و كام ديوارها

چه فرهادها مرده در كوه‌ها
چه حلاج‌ها رفته بر دارها

چه دارد جهان جز دل و مهر يار
مگر توده‌هايي ز پندارها

ولي رادمردان و وارستگان
نبازند هرگز به مردارها

مهين مهرورزان كه آزاده‌اند
بريدند از دام جان تارها

به خون خود آغشته و رفته‌اند
چه گل‌هاي رنگين به جوبارها

بهاران كه شاباش ريزد سپهر
به دامان گلشن ز رگبارها

كشد رخت سبزه به هامون و دشت
زند بارگه گل به گلزارها

نگارش دهد گلبن جويبار
در آيينهٔ آب رخسارها

رود شاخ گل دربر نيلُفر
برقصد به صد ناز گلنارها

دَرَد پردهٔ غنچه را باد بام
هزار آورد نغز گفتارها

به آواي ناي و به آهنگ چنگ
خروشد ز سرو و سمن تارها

به ياد خم ابروي گلرخان
بكش جام در بزم مي‌خوارها

گره را ز راز جهان باز كن
كه آسان كند باده دشوارها

جز افسون و افسانه نبود جهان
كه بسته است چشم خشايارها

به اندوه آينده خود را مباز
كه آينده خوابي‌ست چون پارها

فريب جهان را مخور زينهار
كه در پاي اين گل بود خارها

پياپي بكش جام و سرگرم باش
بهل گر بگيرند بيكارها

عارفانه دوم

مهر خوبان دل و دين از همه بي‌پروا برد
رخ شطرنج نبرد، آنچه رخ زيبا برد

تو مپندار كه مجنون، سر خود مجنون گشت
ز سمك تا به سمايش كشش ليلي برد

من به سرچشمه‌ي خورشيد نه خود بردم راه
ذره‌اي بودم و مهر تو مرا بالا برد

من خس بي‌سر و پايم كه به سيل افتادم
او كه مي‌رفت مرا هم به دل دريا برد

جام صهبا ز كجا بود مگر دست كه بود
كه در اين بزم بگرديد و دل شيدا برد

خم ابروي تو بود و كف مينوي تو بود
كه به يك جلوه ز من نام و نشان يكجا برد

خودت آموختيم مهر و خودت سوختيم
با برافروخته رويي كه قرار از ما برد

همه ياران به سر راه تو بوديم ولي
خم ابروت مرا ديد و ز من يغما برد

همه دلباخته بوديم و هراسان كه غمت
همه را پشت سر انداخت، مرا تنها برد


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۱۲ ] [ مشاوره مديريت ]

 

چگونه به وسيله اينترنت تحقيق كنيم ؟

دانلود كتاب آموزش تحقيق در اينترنت (نسخه پي دي اف) :

http://www.txt.ir/ebooks/science/education/Reasearch_in_Internet/Reasearch_in_Internet.pdf

دانلود كتاب آموزش تحقيق در اينترنت (نسخه فشرده شده) :

http://www.txt.ir/ebooks/science/education/Reasearch_in_Internet/Reasearch_in_Internet.zip


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۰۹ ] [ مشاوره مديريت ]

چگونه در اينترنت تحقيق كنيم؟



بازيافت اطلاعات از اينترنت
  امكانات اينترنت در كل به چند دسته اصلي تقسيم مي شود:
1.    پست الكترونيك (e-mail) و فهرستهاي پستي (mailing lists)
2.    گروههاي خبري (news groups)
3.    تلنت (telnet)
4.    انتقال پرونده (FTP) و آرچي (archie)
5.    گافر (gopher)
6.    وب   (web)
امروزه امكانات اينترنت به سمت وب رفته اند تا بدين ترتيب به سادگي در دسترس همه قرار گيرند. از پست الكترونيك گرفته تا سرويس دهنده هاي آرچي همه به نحوي به وب متصل شده اند. مبادله اطلاعات بين شخص و كامپيوتر در حين پردازش و سهولت و محيط چند رسانه اي وب، همه كاربران را به خود جلب كرده است.
 
جستجو در اينترنت
  با وجود بيش از چند ميليارد صفحه در اينترنت، پيدا كردن پايگاههاي مورد نظر و جست و جو در اينترنت كار بسيار دشواري بود. ولي خوشبختانه پرتالهايي به نام موتور جستجو ايجاد شده كه به اينترنت كمي نظم مي دهد. يكي از ضروريات پژوهش در اينترنت، توw.google.com.
4.    people finder: نوع تخصصي موتورهاي جستجو كه به جستجوي افراد مي پردازند. نظير www.555-1212.com .
5.    meta search engines : ابر موتورهاي جستجو معمولاُ بيش از چندين موتور جستجو را در هر بار مي يابند و نتيجه را بسته به نوع موتور، در يك پنجره يا به طور مستقل براي هر موتور جستجو نشان مي دهند.مثلاُ سايت www.mamma.com و www.qbsearch.com  معمولاُ نتايج را در يك پنجره و سايت   www.All4one.comنتايج را پس از عمل جستجو در چهار قسمت مجزا به كاربران ارائه مي كند.
 
جستجوي مؤثر
در خصوص استفاده از عملگرهاي +،- ، or و * و نيز " " براي بالا بردن دقت جستجو در مقاله قبل مطالبي ارائه شد. اگر به دنبال كليات جستجو و روشهاي آن در اينترنت و يا فهرست موتورهاي جستجو و ابر موتورهاي جستجو و خلاصه مجموعه اي از دستورالعملها و آدرسهاي مفيد براي جستجو در اينترنت هستيد به آدرس زير مراجعه كنيد:
http://dir.yahoo.com/computers-and-internet/internet/world-wide-web/searching-the-web/
در صورتي كه مركز اصلي جستجو و فهرست موتورهاي جستجو را مي خواهيد به آدرس www.searchengineguide.com مراجعه كنيد و بر اساس كلمات كليدي مورد نظرتان، موتور جستجوي مناسب را بيابيد. فراموش نكنيد كه سايت ياد شده به دنبال كلمات كليدي شما نمي گردد، بلكه موتورهاي جستجوي مناسب براي كلمات كليدي شما را ارائه مي كند. مي توانيد يك يا چند تاي آنها را انتخاب كرده و سپس به جستجو بپردازيد. سايت مناسب ديگري كه تقريبا مشابه سايت قبلي است www.internets.com مي باشد كه بر اساس كلمات كليدي مورد نظر شما موتورهاي جستجوي مناسب را فهرست مي كند.
جستجو در اينترنت يك هنر است بخش عمده آن بر اساس تجربه كار به دست مي آيد. هيچ منبع مشخصي اين هنر را به شما نخواهد آموخت، ولي كليات آن را مي توانيد با خواندن بخش help هر موتور جستجو بفهميد و احتمالا نكات مشتركي بين موتورهاي جستجوي مختلف خواهيد يافت. بنا بر اين مراجعه به help هر موتور جستجو را فراموش نكنيد.
  همچنين به ياد داشته باشيد كه موتورهاي جستجو يك ماشين بيشتر نيستند. پس بهتر است كلمات كليدي خود را تا حد امكان به كميت نزديك كنيد(quantity)  و از به كار بردن كلمات كليدي كيفي (quality) اجتناب كنيد. مثلا به جاي اصطلاح best sellers از top 10 sellers استفاده كنيد

http://www.eramgroup.blogsky.com/1385/11/24/post-236/


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۰۸ ] [ مشاوره مديريت ]

 چگونه به وسيله اينترنت تحقيق كنيم؟


نويسنده : ربابه نصيرزاده


معمولا  تحقيق براي بررسي يك مشكل صورت مي گيرد. بررسي مشكل يا يادگيري يا انجام يك فعاليت فرهنگي و... مواردي است كه مساله تحقيق در آن اهميت پيدا مي كند.

تعريف تحقيق

 تحقيق از نظر لغت به معناي يافتن حقيقت و در اصطلا ح علمي  عبارت است از اعمال روش هاي توام با طرح و انديشه كه براي كشف حقيقتي به كار مي رود. هدف تحقيق عبارت است از پاسخگويي به يك مساله يا حل يك مشكل و محقق مي كوشد ديده هاي موجود را مورد بررسي قرار دهد تا مسائل جديدي بيابد. آنگاه يافته هاي خود را طوري به هم مربوط سازد كه حاصل آن، مجموعه واحد و يگانه اي گردد.
براي اينكه نتيجه كار حاصل از يك تحقيق يا پژوهش، يك نتيجه كاملا  علمي باشد، محقق در طول انجام تحقيق بايد دو اصل مهم واقعيت نگري و پرهيز از پيش داوري را رعايت كند. انجام يك تحقيق به روش علمي، مراحلي دارد. اين مراحل به ترتيب عبارتند از:
الف- طرح مساله يا موضوع تحقيق
ب- تهيه طرح تحقيق
ج- تهيه و تنظيم فرضيه
د- جمع آوري اطلا عات
ه- طبقه بندي اطلا عات به دست آمده
و- مطالعه اطلا عات و تشخيص روابط علت و معلولي
ز- تعيين اعتبار و نقد فرضيه ها
ح- گزارش نتيجه تحقيق
انجام هر يك از مراحل فوق، خود با روش ها و اصولي انجام مي شود. در ادامه اين بخش، برخي از مراحل فوق، كه از اهميت بيشتري برخوردارند، مورد بررسي قرار گرفته مي شوند.

 موضوع تحقيق

 موضوع تحقيق به عنوان اصلي ترين جز» تحقيق، بيانگر هدف محقق است و اهميت آن، نمايانگر ميزان همت محقق خواهد بود. همچنين در انتخاب موضوع، بايد توجه داشت كه هر موضوعي براي هر شخصي و با هر امكاناتي و با هر مكان و موقعيتي قابل بررسي نمي باشد. به طور كلي موضوع تحقيق بايد شرايطي داشته باشد.
1- موضوع بايد حتي الا مكان در شروع كار محدود و واضح باشد.
2- موضوع بايد مورد علا قه باشد و مورد بررسي قرار بگيرد.
3- موضوع بايد قابل مطالعه باشد.
4- بهتر است موضوع در زمينه رشته تحصيلي يا كار باشد.
5- لازم است پيش داوري هاي قبل از انجام عمل تحقيق به دور از تعصبات بي منطق باشد.
6- فرضيه هاي در نظر گرفته شده بايد قابل آزمون باشند.
7- موضوع بايد نه زياد تازه باشد كه هيچ منبعي در مورد آن وجود نداشته باشد و نه زياد قديمي، منسوخ و بي فايده باشد. به همين دليل بهتر است انتخاب موضوع با مشورت متخصصين مربوطه صورت گيرد.
پس از انتخاب موضوع، محقق بايد در منابع اطلا عاتي در دسترس، به دنبال منابع مربوط به موضوع بگردد تا فهرست و ليستي از مطالب برجسته مرتبط با موضوعش را به دست آورده  طبقه بندي كند و به دنبال آن پرسش ها و فرضيه هايي مرتبط با موضوع خود مطرح كند. سپس به تهيه طرح تحقيق خود بپردازد.

 طرح تحقيق

 يك محقق پس از انتخاب موضوع و شناسايي منابع و ماخذ، لا زم است آغاز كار تحقيق خود را به اطلاع سايرين برساند. اين كار با تهيه يك طرح تحقيق صورت مي گيرد. طرح تحقيق عبارت است از خلا صه مراحل انجام كار تحقيق كه محقق براي رسيدن به هدف خواهد پيمود. اين طرح برنامه و روش تحقيق را معرفي مي كند. 
طرح تحقيق پس از بيان موضوع تحقيق و انگيزه انتخاب آن و فوايد حاصل از تحقيق، به معرفي كارهاي قبلي انجام شده،  روش هاي مورد نظر براي جمع آوري و تحليل اطلا عات و به طور كلي روش انجام  تحقيق مي پردازد. همچنين يك طرح تحقيق به ليستي از منابع اطلا عاتي مرتبط با موضوع تحقيق اشاره دارد.
طرح هاي تحقيقي معمولا  با يك شيوه ساده و منطقي ارائه مي شوند. هرچند راه هاي بسياري براي تدوين و تنظيم مطالب يا موارد يك طرح تحقيقي وجود دارد، اما تدوين هر تحقيق و مراحل آن تابع ماهيت تحقيق است. به عنوان مثال طرح تحقيق مربوط به يك تحقيق با ماهيت مطالعه اي يا كتابخانه اي، متفاوت از طرح تحقيق پژوهشي (اعم از توصيفي و تحليلي) مي باشد.

 ابزارهاي جمع آوري اطلا عات

 روش هاي مختلفي براي جمع آوري اطلا عات وجود دارد. ابتدايي ترين اين روش ها، مشاهده است. روش ديگر مطالعه منابع است. اين منابع ممكن است از مجلا ت، كتب و روزنامه هاي چاپ شده يا الكترونيكي استخراج شده باشد. يكي از روش هاي يافتن مقالا ت و اطلا عات مرتبط به موضوع، جستجو  در خلا صه مقالا ت نشريات است كه معمولا  به صورت سالا نه با ذكر نام مجله و شماره آن، فهرست مي شوند. اين اطلا عات معمولا  در كتابنامه ها چاپ مي شود.
لا زم به ذكر است كه بسياري از اطلا عات قبل از چاپ در نشريات و كتب، روي صفحات وب و اينترنت وجود دارند. بسياري از مجلا ت، يك نسخه از مطالب خود را يا حداقل خلا صه اي از مقالا ت خود را روي اينترنت مي گذارند. بعضي از مجلا ت معتبر، مقالا ت تايپ شده را به صورت كامل روي CD يا ميكروفيش پياده مي كنند و در معرض فروش قرار مي دهند. بديهي است جستجو در منابع الكترونيكي به جاي منابع چاپ شده، سرعت و كارآيي بيشتري دارد.
بخش دوم اين جزوه، روش جستجوي اطلا عات مرتبط با موضوع مورد نظر را در اينترنت آموزش مي دهد. اين روش براي جستجوي اطلا عات نشرياتي كه روي CD يا ميكروفيش پياده شده اند نيز كاربرد دارد. با استفاده از اين CD ها مي توان به روش ساده تري به اطلا عات مقالا ت چاپ شده در مجلا ت دست يافت. بدين منظور استفاده از امكانات جانبي كتابخانه ها ومراكز اينترنت پيشنهاد مي شود.
برخي از تحقيقات، مخصوصا تحقيقاتي كه به موضوعات اجتماعي و علوم انساني مربوطند، نياز به تهيه عكس، پرسشنامه يا مصاحبه دارند. در اين موارد، نتيجه نهايي تحقيق با تحليل هاي آماري روي اطلا عات به دست آمده صورت مي گيرد.
نكته قابل توجه براي يافتن هر يك از اطلا عات فوق، اين است كه محقق در هنگام جمع آوري اطلا عات و جست وجو براي منابع مرتبط، به درستي بداند موضوع مورد نظرش چيست و دقيقا به دنبال چه مطلبي مي گردد. در اين صورت اطلا عاتي را به دست مي آورد كه كاملا  با موضوع مورد نظرش مطابقت دارد.
نكته ديگري كه بايد در نظر داشت، نگهداري اطلا عات يا آدرس آنها است. طبقه بندي و خلا صه نويسي منابع اطلا عاتي مورد مطالعه با ذكر آدرس كامل منبع داده اي، از اصولي است كه نبايد فراموش كرد. عدم نگهداري اطلا عات معمولا  موجب دوباره كاري يا از دست دادن بخشي از اطلا عات مفيد خواهد شد!

 تحليل اطلا عات

 در صورتي كه داده هاي تحقيق، نتيجه حاصل از جمع آوري اطلا عات پرسشنامه ها يا مصاحبه با افراد باشد، اين داده هاي خام بايستي با روش هاي مورد تحليل قرار گيرد.
در صورتي كه محقق در حال انجام يك تحقيق كتابخانه اي  باشد، مطمئنا اطلا عات به دست آمده نتيجه تحقيقات و مطالعات افراد ديگر است كه اين نتايج بايستي مورد بررسي و مقايسه قرار گيرد. مزايا و معايب هر يك مشخص شود و به دنبال آن روش هاي مختلف و كارهاي انجام شده توسط ديگران با يكديگر مقايسه شود. با رفع اشكالا ت كارهاي انجام شده قبلي و بكارگيري پيشنهادات و راهكارهاي توصيه شده توسط آنان،  معمولا  محقق مي تواند به الگوهاي جديدي براي انجام بهتر فعاليت مورد نظر دست يابد و روش جديدي براي انجام آن فعاليت پيشنهاد كند يا انجام دهد.

 گزارش تحقيق و ارائه آن

 به طور كلي انسانها زندگي خود را براساس دانش و معارفي كه از گذشتگان توليد شده است بنا مي كنند اما اگر فعاليت ها و تحقيقات انجام شده توسط محققين ثبت نشود، انسان هاي ديگر نمي توانند از نتيجه تحقيقات يكديگر استفاده كنند. از اين رو تهيه گزارش تحقيق اهميت پيدا مي كند. امروزه اكثر دانش هاي انساني را مي توان در كتابها و كتابخانه ها يا بر روي صفحات وب يافت.
با توجه به مطالب فوق، اصلي ترين مرحله انجام كار تحقيقي تهيه گزارش است. بسياري از محققان در طول انجام مراحل ديگر از اين مرحله غافل نبوده كمابيش يادداشت ها و خلا صه هايي را براي گزارش نهايي تهيه مي كنند. يك گزارش تحقيق معمولا  شامل اطلا عات مربوط به بسياري از تحقيقات انجام شده قبلي در زمينه موضوع تحقيق است. در مواردي كه گزارش راجع به مطلبي سخن مي گويد كه براي خوانندگان موضوع جديدي است، بايستي اطلا عات مختصري نيز در زمينه مطلب مورد بحث به خوانندگان ارائه كند.
به طور كلي يك گزارش با يك مقدمه آغاز مي شود. در مقدمه، مساله مورد تحقيق تعريف مي شود و اهميت موضوع و هدف محقق از انجام اين تحقيق بيان مي گردد. به دنبال مقدمه، مطالب پايه اي لا زم كه محقق براي انجام كار خود به مطالعه آنها پرداخته است، به طور خلا صه براي خوانندگان گزارش بيان مي شود و با ارائه تاريخچه  كارهاي انجام شده در زمينه موضوع، به ذكر تحقيقات انجام شده توسط خودش مي پردازد. گزارش با نتيجه گيري از  كار انجام شده و بيان پيشنهادهايي براي ادامه كار، پايان مي يابد.

استفاده از اينترنت

 استفاده از اينترنت به عنوان ساده ترين روش كسب اطلا عات در مرحله جمع آوري اطلا عات مطرح است. از جمله مزاياي استفاده از اينترنت مي توان به سرعت جستجو،  امكان دسترسي به حداكثر منابع و به روز بودن اطلا عات نام برد. به همين دليل، اين بخش از جزوه روش استفاده از اينترنت را به شيوه اي ساده آموزش مي دهد. در ادامه پس از معرفي اينترنت و صفحات وب، روش جستجو با استفاده از اينترنت و استفاده از ابزارهايي  از جمله نامه الكترونيكي به نويسندگان مقالا ت و كتب مرتبط توضيح داده مي شود.

منبع :

http://www.mardomsalari.com/template1/News.aspx?NID=35934


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۵:۰۹:۰۷ ] [ مشاوره مديريت ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ][ ۱۳۳ ][ ۱۳۴ ][ ۱۳۵ ][ ۱۳۶ ][ ۱۳۷ ][ ۱۳۸ ][ ۱۳۹ ][ ۱۴۰ ][ ۱۴۱ ][ ۱۴۲ ][ ۱۴۳ ][ ۱۴۴ ][ ۱۴۵ ][ ۱۴۶ ][ ۱۴۷ ][ ۱۴۸ ][ ۱۴۹ ][ ۱۵۰ ][ ۱۵۱ ][ ۱۵۲ ][ ۱۵۳ ][ ۱۵۴ ][ ۱۵۵ ][ ۱۵۶ ][ ۱۵۷ ][ ۱۵۸ ][ ۱۵۹ ][ ۱۶۰ ][ ۱۶۱ ][ ۱۶۲ ][ ۱۶۳ ][ ۱۶۴ ][ ۱۶۵ ][ ۱۶۶ ][ ۱۶۷ ][ ۱۶۸ ][ ۱۶۹ ][ ۱۷۰ ][ ۱۷۱ ][ ۱۷۲ ][ ۱۷۳ ][ ۱۷۴ ][ ۱۷۵ ][ ۱۷۶ ][ ۱۷۷ ][ ۱۷۸ ][ ۱۷۹ ][ ۱۸۰ ][ ۱۸۱ ][ ۱۸۲ ][ ۱۸۳ ][ ۱۸۴ ][ ۱۸۵ ][ ۱۸۶ ][ ۱۸۷ ][ ۱۸۸ ][ ۱۸۹ ][ ۱۹۰ ][ ۱۹۱ ][ ۱۹۲ ][ ۱۹۳ ][ ۱۹۴ ][ ۱۹۵ ][ ۱۹۶ ][ ۱۹۷ ][ ۱۹۸ ][ ۱۹۹ ][ ۲۰۰ ][ ۲۰۱ ][ ۲۰۲ ][ ۲۰۳ ][ ۲۰۴ ][ ۲۰۵ ][ ۲۰۶ ][ ۲۰۷ ][ ۲۰۸ ][ ۲۰۹ ][ ۲۱۰ ][ ۲۱۱ ][ ۲۱۲ ][ ۲۱۳ ][ ۲۱۴ ][ ۲۱۵ ][ ۲۱۶ ][ ۲۱۷ ][ ۲۱۸ ][ ۲۱۹ ][ ۲۲۰ ][ ۲۲۱ ][ ۲۲۲ ][ ۲۲۳ ][ ۲۲۴ ][ ۲۲۵ ][ ۲۲۶ ][ ۲۲۷ ][ ۲۲۸ ][ ۲۲۹ ][ ۲۳۰ ][ ۲۳۱ ][ ۲۳۲ ][ ۲۳۳ ][ ۲۳۴ ][ ۲۳۵ ][ ۲۳۶ ][ ۲۳۷ ][ ۲۳۸ ][ ۲۳۹ ][ ۲۴۰ ][ ۲۴۱ ][ ۲۴۲ ][ ۲۴۳ ][ ۲۴۴ ][ ۲۴۵ ][ ۲۴۶ ][ ۲۴۷ ][ ۲۴۸ ][ ۲۴۹ ][ ۲۵۰ ][ ۲۵۱ ][ ۲۵۲ ][ ۲۵۳ ][ ۲۵۴ ][ ۲۵۵ ][ ۲۵۶ ][ ۲۵۷ ][ ۲۵۸ ][ ۲۵۹ ][ ۲۶۰ ][ ۲۶۱ ][ ۲۶۲ ][ ۲۶۳ ][ ۲۶۴ ][ ۲۶۵ ][ ۲۶۶ ][ ۲۶۷ ][ ۲۶۸ ][ ۲۶۹ ][ ۲۷۰ ][ ۲۷۱ ][ ۲۷۲ ][ ۲۷۳ ][ ۲۷۴ ][ ۲۷۵ ][ ۲۷۶ ][ ۲۷۷ ][ ۲۷۸ ][ ۲۷۹ ][ ۲۸۰ ][ ۲۸۱ ][ ۲۸۲ ][ ۲۸۳ ][ ۲۸۴ ][ ۲۸۵ ][ ۲۸۶ ][ ۲۸۷ ][ ۲۸۸ ][ ۲۸۹ ][ ۲۹۰ ][ ۲۹۱ ][ ۲۹۲ ][ ۲۹۳ ][ ۲۹۴ ][ ۲۹۵ ][ ۲۹۶ ][ ۲۹۷ ][ ۲۹۸ ][ ۲۹۹ ][ ۳۰۰ ][ ۳۰۱ ][ ۳۰۲ ][ ۳۰۳ ][ ۳۰۴ ][ ۳۰۵ ][ ۳۰۶ ][ ۳۰۷ ][ ۳۰۸ ][ ۳۰۹ ][ ۳۱۰ ][ ۳۱۱ ][ ۳۱۲ ][ ۳۱۳ ][ ۳۱۴ ][ ۳۱۵ ][ ۳۱۶ ][ ۳۱۷ ][ ۳۱۸ ][ ۳۱۹ ][ ۳۲۰ ][ ۳۲۱ ][ ۳۲۲ ][ ۳۲۳ ][ ۳۲۴ ][ ۳۲۵ ][ ۳۲۶ ][ ۳۲۷ ][ ۳۲۸ ][ ۳۲۹ ][ ۳۳۰ ][ ۳۳۱ ][ ۳۳۲ ][ ۳۳۳ ][ ۳۳۴ ][ ۳۳۵ ][ ۳۳۶ ][ ۳۳۷ ][ ۳۳۸ ][ ۳۳۹ ][ ۳۴۰ ][ ۳۴۱ ][ ۳۴۲ ][ ۳۴۳ ][ ۳۴۴ ][ ۳۴۵ ][ ۳۴۶ ][ ۳۴۷ ][ ۳۴۸ ][ ۳۴۹ ][ ۳۵۰ ][ ۳۵۱ ][ ۳۵۲ ][ ۳۵۳ ][ ۳۵۴ ][ ۳۵۵ ][ ۳۵۶ ][ ۳۵۷ ][ ۳۵۸ ][ ۳۵۹ ][ ۳۶۰ ][ ۳۶۱ ][ ۳۶۲ ][ ۳۶۳ ][ ۳۶۴ ][ ۳۶۵ ][ ۳۶۶ ][ ۳۶۷ ][ ۳۶۸ ][ ۳۶۹ ][ ۳۷۰ ][ ۳۷۱ ][ ۳۷۲ ][ ۳۷۳ ][ ۳۷۴ ][ ۳۷۵ ][ ۳۷۶ ][ ۳۷۷ ][ ۳۷۸ ][ ۳۷۹ ][ ۳۸۰ ][ ۳۸۱ ][ ۳۸۲ ][ ۳۸۳ ][ ۳۸۴ ][ ۳۸۵ ][ ۳۸۶ ][ ۳۸۷ ][ ۳۸۸ ][ ۳۸۹ ][ ۳۹۰ ][ ۳۹۱ ][ ۳۹۲ ][ ۳۹۳ ][ ۳۹۴ ][ ۳۹۵ ][ ۳۹۶ ][ ۳۹۷ ][ ۳۹۸ ][ ۳۹۹ ][ ۴۰۰ ][ ۴۰۱ ][ ۴۰۲ ][ ۴۰۳ ][ ۴۰۴ ][ ۴۰۵ ][ ۴۰۶ ][ ۴۰۷ ][ ۴۰۸ ][ ۴۰۹ ][ ۴۱۰ ][ ۴۱۱ ][ ۴۱۲ ][ ۴۱۳ ][ ۴۱۴ ][ ۴۱۵ ][ ۴۱۶ ][ ۴۱۷ ][ ۴۱۸ ][ ۴۱۹ ][ ۴۲۰ ][ ۴۲۱ ][ ۴۲۲ ][ ۴۲۳ ][ ۴۲۴ ][ ۴۲۵ ][ ۴۲۶ ][ ۴۲۷ ][ ۴۲۸ ][ ۴۲۹ ][ ۴۳۰ ][ ۴۳۱ ][ ۴۳۲ ][ ۴۳۳ ][ ۴۳۴ ][ ۴۳۵ ][ ۴۳۶ ][ ۴۳۷ ][ ۴۳۸ ][ ۴۳۹ ][ ۴۴۰ ][ ۴۴۱ ][ ۴۴۲ ][ ۴۴۳ ][ ۴۴۴ ][ ۴۴۵ ][ ۴۴۶ ][ ۴۴۷ ][ ۴۴۸ ][ ۴۴۹ ][ ۴۵۰ ][ ۴۵۱ ][ ۴۵۲ ][ ۴۵۳ ][ ۴۵۴ ][ ۴۵۵ ][ ۴۵۶ ][ ۴۵۷ ][ ۴۵۸ ][ ۴۵۹ ][ ۴۶۰ ][ ۴۶۱ ][ ۴۶۲ ][ ۴۶۳ ][ ۴۶۴ ][ ۴۶۵ ][ ۴۶۶ ][ ۴۶۷ ][ ۴۶۸ ][ ۴۶۹ ][ ۴۷۰ ][ ۴۷۱ ][ ۴۷۲ ][ ۴۷۳ ][ ۴۷۴ ][ ۴۷۵ ][ ۴۷۶ ][ ۴۷۷ ][ ۴۷۸ ][ ۴۷۹ ][ ۴۸۰ ][ ۴۸۱ ][ ۴۸۲ ][ ۴۸۳ ][ ۴۸۴ ][ ۴۸۵ ][ ۴۸۶ ][ ۴۸۷ ][ ۴۸۸ ][ ۴۸۹ ][ ۴۹۰ ][ ۴۹۱ ][ ۴۹۲ ][ ۴۹۳ ][ ۴۹۴ ][ ۴۹۵ ][ ۴۹۶ ][ ۴۹۷ ][ ۴۹۸ ][ ۴۹۹ ][ ۵۰۰ ][ ۵۰۱ ][ ۵۰۲ ][ ۵۰۳ ][ ۵۰۴ ][ ۵۰۵ ][ ۵۰۶ ][ ۵۰۷ ][ ۵۰۸ ][ ۵۰۹ ][ ۵۱۰ ][ ۵۱۱ ][ ۵۱۲ ][ ۵۱۳ ][ ۵۱۴ ][ ۵۱۵ ][ ۵۱۶ ][ ۵۱۷ ][ ۵۱۸ ][ ۵۱۹ ][ ۵۲۰ ][ ۵۲۱ ][ ۵۲۲ ][ ۵۲۳ ][ ۵۲۴ ][ ۵۲۵ ][ ۵۲۶ ][ ۵۲۷ ][ ۵۲۸ ][ ۵۲۹ ][ ۵۳۰ ][ ۵۳۱ ][ ۵۳۲ ][ ۵۳۳ ][ ۵۳۴ ][ ۵۳۵ ][ ۵۳۶ ][ ۵۳۷ ][ ۵۳۸ ][ ۵۳۹ ][ ۵۴۰ ][ ۵۴۱ ][ ۵۴۲ ][ ۵۴۳ ][ ۵۴۴ ][ ۵۴۵ ][ ۵۴۶ ][ ۵۴۷ ][ ۵۴۸ ][ ۵۴۹ ][ ۵۵۰ ][ ۵۵۱ ][ ۵۵۲ ][ ۵۵۳ ][ ۵۵۴ ][ ۵۵۵ ][ ۵۵۶ ][ ۵۵۷ ][ ۵۵۸ ][ ۵۵۹ ][ ۵۶۰ ][ ۵۶۱ ][ ۵۶۲ ][ ۵۶۳ ][ ۵۶۴ ][ ۵۶۵ ][ ۵۶۶ ][ ۵۶۷ ][ ۵۶۸ ][ ۵۶۹ ][ ۵۷۰ ][ ۵۷۱ ][ ۵۷۲ ][ ۵۷۳ ][ ۵۷۴ ][ ۵۷۵ ][ ۵۷۶ ][ ۵۷۷ ][ ۵۷۸ ][ ۵۷۹ ][ ۵۸۰ ][ ۵۸۱ ][ ۵۸۲ ][ ۵۸۳ ][ ۵۸۴ ][ ۵۸۵ ][ ۵۸۶ ][ ۵۸۷ ][ ۵۸۸ ][ ۵۸۹ ][ ۵۹۰ ][ ۵۹۱ ][ ۵۹۲ ][ ۵۹۳ ][ ۵۹۴ ][ ۵۹۵ ][ ۵۹۶ ][ ۵۹۷ ][ ۵۹۸ ][ ۵۹۹ ][ ۶۰۰ ][ ۶۰۱ ][ ۶۰۲ ][ ۶۰۳ ][ ۶۰۴ ][ ۶۰۵ ][ ۶۰۶ ][ ۶۰۷ ][ ۶۰۸ ][ ۶۰۹ ][ ۶۱۰ ][ ۶۱۱ ][ ۶۱۲ ][ ۶۱۳ ][ ۶۱۴ ][ ۶۱۵ ][ ۶۱۶ ][ ۶۱۷ ][ ۶۱۸ ][ ۶۱۹ ][ ۶۲۰ ][ ۶۲۱ ][ ۶۲۲ ][ ۶۲۳ ][ ۶۲۴ ][ ۶۲۵ ][ ۶۲۶ ][ ۶۲۷ ][ ۶۲۸ ][ ۶۲۹ ][ ۶۳۰ ][ ۶۳۱ ][ ۶۳۲ ][ ۶۳۳ ][ ۶۳۴ ][ ۶۳۵ ][ ۶۳۶ ][ ۶۳۷ ][ ۶۳۸ ][ ۶۳۹ ][ ۶۴۰ ][ ۶۴۱ ][ ۶۴۲ ][ ۶۴۳ ][ ۶۴۴ ][ ۶۴۵ ][ ۶۴۶ ][ ۶۴۷ ][ ۶۴۸ ][ ۶۴۹ ][ ۶۵۰ ][ ۶۵۱ ][ ۶۵۲ ][ ۶۵۳ ][ ۶۵۴ ][ ۶۵۵ ][ ۶۵۶ ][ ۶۵۷ ][ ۶۵۸ ][ ۶۵۹ ][ ۶۶۰ ][ ۶۶۱ ][ ۶۶۲ ][ ۶۶۳ ][ ۶۶۴ ][ ۶۶۵ ][ ۶۶۶ ][ ۶۶۷ ][ ۶۶۸ ][ ۶۶۹ ][ ۶۷۰ ][ ۶۷۱ ][ ۶۷۲ ][ ۶۷۳ ][ ۶۷۴ ][ ۶۷۵ ][ ۶۷۶ ][ ۶۷۷ ][ ۶۷۸ ][ ۶۷۹ ][ ۶۸۰ ][ ۶۸۱ ][ ۶۸۲ ][ ۶۸۳ ][ ۶۸۴ ][ ۶۸۵ ][ ۶۸۶ ][ ۶۸۷ ][ ۶۸۸ ][ ۶۸۹ ][ ۶۹۰ ][ ۶۹۱ ][ ۶۹۲ ][ ۶۹۳ ][ ۶۹۴ ][ ۶۹۵ ][ ۶۹۶ ][ ۶۹۷ ][ ۶۹۸ ][ ۶۹۹ ][ ۷۰۰ ][ ۷۰۱ ][ ۷۰۲ ][ ۷۰۳ ][ ۷۰۴ ][ ۷۰۵ ][ ۷۰۶ ][ ۷۰۷ ][ ۷۰۸ ][ ۷۰۹ ][ ۷۱۰ ][ ۷۱۱ ][ ۷۱۲ ][ ۷۱۳ ][ ۷۱۴ ][ ۷۱۵ ][ ۷۱۶ ][ ۷۱۷ ][ ۷۱۸ ][ ۷۱۹ ][ ۷۲۰ ][ ۷۲۱ ][ ۷۲۲ ][ ۷۲۳ ][ ۷۲۴ ][ ۷۲۵ ][ ۷۲۶ ][ ۷۲۷ ][ ۷۲۸ ][ ۷۲۹ ][ ۷۳۰ ][ ۷۳۱ ][ ۷۳۲ ][ ۷۳۳ ][ ۷۳۴ ][ ۷۳۵ ][ ۷۳۶ ][ ۷۳۷ ][ ۷۳۸ ][ ۷۳۹ ][ ۷۴۰ ][ ۷۴۱ ][ ۷۴۲ ][ ۷۴۳ ][ ۷۴۴ ][ ۷۴۵ ][ ۷۴۶ ][ ۷۴۷ ][ ۷۴۸ ][ ۷۴۹ ][ ۷۵۰ ][ ۷۵۱ ][ ۷۵۲ ][ ۷۵۳ ][ ۷۵۴ ][ ۷۵۵ ][ ۷۵۶ ][ ۷۵۷ ][ ۷۵۸ ][ ۷۵۹ ][ ۷۶۰ ][ ۷۶۱ ][ ۷۶۲ ][ ۷۶۳ ][ ۷۶۴ ][ ۷۶۵ ][ ۷۶۶ ][ ۷۶۷ ][ ۷۶۸ ][ ۷۶۹ ][ ۷۷۰ ][ ۷۷۱ ][ ۷۷۲ ][ ۷۷۳ ][ ۷۷۴ ][ ۷۷۵ ][ ۷۷۶ ][ ۷۷۷ ][ ۷۷۸ ][ ۷۷۹ ][ ۷۸۰ ][ ۷۸۱ ][ ۷۸۲ ][ ۷۸۳ ][ ۷۸۴ ][ ۷۸۵ ][ ۷۸۶ ][ ۷۸۷ ][ ۷۸۸ ][ ۷۸۹ ][ ۷۹۰ ][ ۷۹۱ ][ ۷۹۲ ][ ۷۹۳ ][ ۷۹۴ ][ ۷۹۵ ][ ۷۹۶ ][ ۷۹۷ ][ ۷۹۸ ][ ۷۹۹ ][ ۸۰۰ ][ ۸۰۱ ][ ۸۰۲ ][ ۸۰۳ ][ ۸۰۴ ][ ۸۰۵ ][ ۸۰۶ ][ ۸۰۷ ][ ۸۰۸ ][ ۸۰۹ ][ ۸۱۰ ][ ۸۱۱ ][ ۸۱۲ ][ ۸۱۳ ][ ۸۱۴ ][ ۸۱۵ ][ ۸۱۶ ][ ۸۱۷ ][ ۸۱۸ ][ ۸۱۹ ][ ۸۲۰ ][ ۸۲۱ ][ ۸۲۲ ][ ۸۲۳ ][ ۸۲۴ ][ ۸۲۵ ][ ۸۲۶ ][ ۸۲۷ ][ ۸۲۸ ][ ۸۲۹ ][ ۸۳۰ ][ ۸۳۱ ][ ۸۳۲ ][ ۸۳۳ ][ ۸۳۴ ][ ۸۳۵ ][ ۸۳۶ ][ ۸۳۷ ][ ۸۳۸ ][ ۸۳۹ ][ ۸۴۰ ][ ۸۴۱ ][ ۸۴۲ ][ ۸۴۳ ][ ۸۴۴ ][ ۸۴۵ ][ ۸۴۶ ][ ۸۴۷ ][ ۸۴۸ ][ ۸۴۹ ][ ۸۵۰ ][ ۸۵۱ ][ ۸۵۲ ][ ۸۵۳ ][ ۸۵۴ ][ ۸۵۵ ][ ۸۵۶ ][ ۸۵۷ ][ ۸۵۸ ][ ۸۵۹ ][ ۸۶۰ ][ ۸۶۱ ][ ۸۶۲ ][ ۸۶۳ ][ ۸۶۴ ][ ۸۶۵ ][ ۸۶۶ ][ ۸۶۷ ][ ۸۶۸ ][ ۸۶۹ ][ ۸۷۰ ][ ۸۷۱ ][ ۸۷۲ ][ ۸۷۳ ][ ۸۷۴ ][ ۸۷۵ ][ ۸۷۶ ][ ۸۷۷ ][ ۸۷۸ ][ ۸۷۹ ][ ۸۸۰ ][ ۸۸۱ ][ ۸۸۲ ][ ۸۸۳ ][ ۸۸۴ ][ ۸۸۵ ][ ۸۸۶ ][ ۸۸۷ ][ ۸۸۸ ][ ۸۸۹ ][ ۸۹۰ ][ ۸۹۱ ][ ۸۹۲ ][ ۸۹۳ ][ ۸۹۴ ][ ۸۹۵ ][ ۸۹۶ ][ ۸۹۷ ][ ۸۹۸ ][ ۸۹۹ ][ ۹۰۰ ][ ۹۰۱ ][ ۹۰۲ ][ ۹۰۳ ][ ۹۰۴ ][ ۹۰۵ ][ ۹۰۶ ][ ۹۰۷ ][ ۹۰۸ ][ ۹۰۹ ][ ۹۱۰ ][ ۹۱۱ ][ ۹۱۲ ][ ۹۱۳ ][ ۹۱۴ ][ ۹۱۵ ][ ۹۱۶ ][ ۹۱۷ ][ ۹۱۸ ][ ۹۱۹ ][ ۹۲۰ ][ ۹۲۱ ][ ۹۲۲ ][ ۹۲۳ ][ ۹۲۴ ][ ۹۲۵ ][ ۹۲۶ ][ ۹۲۷ ][ ۹۲۸ ][ ۹۲۹ ][ ۹۳۰ ][ ۹۳۱ ][ ۹۳۲ ][ ۹۳۳ ][ ۹۳۴ ][ ۹۳۵ ][ ۹۳۶ ][ ۹۳۷ ][ ۹۳۸ ][ ۹۳۹ ][ ۹۴۰ ][ ۹۴۱ ][ ۹۴۲ ][ ۹۴۳ ][ ۹۴۴ ][ ۹۴۵ ][ ۹۴۶ ][ ۹۴۷ ][ ۹۴۸ ][ ۹۴۹ ][ ۹۵۰ ][ ۹۵۱ ][ ۹۵۲ ][ ۹۵۳ ][ ۹۵۴ ][ ۹۵۵ ][ ۹۵۶ ][ ۹۵۷ ][ ۹۵۸ ][ ۹۵۹ ][ ۹۶۰ ][ ۹۶۱ ][ ۹۶۲ ][ ۹۶۳ ][ ۹۶۴ ][ ۹۶۵ ][ ۹۶۶ ][ ۹۶۷ ][ ۹۶۸ ][ ۹۶۹ ][ ۹۷۰ ][ ۹۷۱ ][ ۹۷۲ ][ ۹۷۳ ][ ۹۷۴ ][ ۹۷۵ ][ ۹۷۶ ][ ۹۷۷ ][ ۹۷۸ ][ ۹۷۹ ][ ۹۸۰ ][ ۹۸۱ ][ ۹۸۲ ][ ۹۸۳ ][ ۹۸۴ ][ ۹۸۵ ][ ۹۸۶ ][ ۹۸۷ ][ ۹۸۸ ][ ۹۸۹ ][ ۹۹۰ ][ ۹۹۱ ][ ۹۹۲ ][ ۹۹۳ ][ ۹۹۴ ][ ۹۹۵ ][ ۹۹۶ ][ ۹۹۷ ][ ۹۹۸ ][ ۹۹۹ ][ ۱۰۰۰ ][ ۱۰۰۱ ][ ۱۰۰۲ ][ ۱۰۰۳ ][ ۱۰۰۴ ][ ۱۰۰۵ ][ ۱۰۰۶ ][ ۱۰۰۷ ][ ۱۰۰۸ ][ ۱۰۰۹ ][ ۱۰۱۰ ][ ۱۰۱۱ ][ ۱۰۱۲ ][ ۱۰۱۳ ][ ۱۰۱۴ ][ ۱۰۱۵ ][ ۱۰۱۶ ][ ۱۰۱۷ ][ ۱۰۱۸ ][ ۱۰۱۹ ][ ۱۰۲۰ ][ ۱۰۲۱ ][ ۱۰۲۲ ][ ۱۰۲۳ ][ ۱۰۲۴ ][ ۱۰۲۵ ][ ۱۰۲۶ ][ ۱۰۲۷ ][ ۱۰۲۸ ][ ۱۰۲۹ ][ ۱۰۳۰ ][ ۱۰۳۱ ][ ۱۰۳۲ ][ ۱۰۳۳ ][ ۱۰۳۴ ][ ۱۰۳۵ ][ ۱۰۳۶ ][ ۱۰۳۷ ][ ۱۰۳۸ ][ ۱۰۳۹ ][ ۱۰۴۰ ][ ۱۰۴۱ ][ ۱۰۴۲ ][ ۱۰۴۳ ][ ۱۰۴۴ ][ ۱۰۴۵ ][ ۱۰۴۶ ][ ۱۰۴۷ ][ ۱۰۴۸ ][ ۱۰۴۹ ][ ۱۰۵۰ ][ ۱۰۵۱ ][ ۱۰۵۲ ][ ۱۰۵۳ ][ ۱۰۵۴ ][ ۱۰۵۵ ][ ۱۰۵۶ ][ ۱۰۵۷ ][ ۱۰۵۸ ][ ۱۰۵۹ ][ ۱۰۶۰ ][ ۱۰۶۱ ][ ۱۰۶۲ ][ ۱۰۶۳ ][ ۱۰۶۴ ][ ۱۰۶۵ ][ ۱۰۶۶ ][ ۱۰۶۷ ][ ۱۰۶۸ ][ ۱۰۶۹ ][ ۱۰۷۰ ][ ۱۰۷۱ ][ ۱۰۷۲ ][ ۱۰۷۳ ][ ۱۰۷۴ ][ ۱۰۷۵ ][ ۱۰۷۶ ][ ۱۰۷۷ ][ ۱۰۷۸ ][ ۱۰۷۹ ][ ۱۰۸۰ ][ ۱۰۸۱ ][ ۱۰۸۲ ][ ۱۰۸۳ ][ ۱۰۸۴ ][ ۱۰۸۵ ][ ۱۰۸۶ ][ ۱۰۸۷ ][ ۱۰۸۸ ][ ۱۰۸۹ ][ ۱۰۹۰ ][ ۱۰۹۱ ][ ۱۰۹۲ ][ ۱۰۹۳ ][ ۱۰۹۴ ][ ۱۰۹۵ ][ ۱۰۹۶ ][ ۱۰۹۷ ]
.: Weblog Themes By iranblag :.

درباره وبلاگ

تيم مشاوران مديريت ايران IranMCT ----------------- http://iranmct.com ---------------- Iran Management Consultants Team
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب
شمارنده
شرکت مشاوره مدیریتبازارسازی مدیریت بازاریابی. بازدید تحقیقات بازاریابیآموزش مدیریت MBAدلایل ترک تحقیقات بازاریابی تحقیقات مدیریت شرایط سخت بازارکارت امتیازی متوازنارزیابی عملکرد . نمونه مطالعات موردی.برند برندینگانواع برند معرفی 21 نوع متفاوت از برندبرندسازی branding marketing . برندسازی.تحقیقات بازاریابی انگیزه بخش http://marketingbranding.ir سبک مدیریت است مدیریت بازاربازاریابیتحقیقات بازاریابی ویژگی های .حرفه ای مشاوره اموزش مدیریت.شناسایی مشتریان .تحقیقات بازاریابی استفاده از تحقیقات بازار و بازاریابی http://marketingsales.irmarketing مدیریت برندینگ . Business Management ConsultantIran Bus