مشاوره مديريت - آموزش مديريت - آموزش فروشندگي حرفه‌اي
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 4424
دیروز : 16617
افراد آنلاین : 9
همه : 4259960

 

لزوم مقابله رسانه ها با جريانات انحرافي

مهدويت

در گفتگو با خبرگزاري فارس :

 

 

 http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9004260060


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۴:۰۵ ] [ مشاوره مديريت ]


زائران حج درصورت داشتن تب ماندگار به مراكز درماني مراجعه كنند


سلامت نيوز : رييس اداره آموزش اورژانس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد، زائران حج پس از بازگشت از مكرمه مكرمه و مدينه منوره، درصورت داشتن تب ماندگار و سرفه هاي خلط دار به مراكز درماني مراجعه كنند.
 
فرهاد رضواني در گفت و گو با ايرنا افزود: زائران حج گاهي با داشتن اين علايم باوجود مصرف داروهايي مانند استامينوفن، مداوا نمي شوند و بيماري آنان شدت مي يابد كه در اينگونه مواقع احتمال بروز بيماري هاي عفوني باكتريال، وجود دارد.
وي اظهار داشت: در حج به دليل ازدحام جمعيت و رعايت نكردن بهداشت از سوي برخي زائران كشورهاي ديگر و نيز آلودگي برخي اماكن، ممكن است زائران هنگام برگشت به بيماري هاي آنفلوانزاي فصلي و عفونت هاي ويروسي و باكتريايي مبتلا باشند.
اين متخصص بيماري هاي داخلي خاطرنشان كرد، همچنين به دليل ميانگين بالاي سني اغلب زائران، اين افراد مستعد ابتلا به گرما زدگي هستند.
به گفته رضواني، سالمندان، كودكان، بيماران ديابتي، مبتلايان به پركاري غده تيروئيد و بيماران قلبي بيش از ساير اقشار در معرض ابتلا به گرمازدگي قرار دارند.
وي، احساس داغي پوست بدن، افزايش ضربان قلب، احساس تهوع، سر درد، ضعف و بي حالي و كاهش سطح هوشياري را از جمله علايم گرمازدگي برشمرد و به زائران حج توصيه كرد، در ساعات پيك گرما - 10 صبح تا پنج بعدازظهر - از هتل هاي خود خارج نشوند.
رييس اداره آموزش اورژانس وزارت بهداشت گفت: زائران در حج بايد به اندازه كافي مايعات به ويژه آب بنوشند و درصورت مشاهده علايم گرمازدگي، به سرعت به پزشك مستقر در كاروان خود مراجعه كنند.
رضواني افزود: همچنين برخي زائران هنگام بازگشت از حج دچار گرفتگي صدا مي شوند كه اين گرفتگي صدا، ناشي از خوردن مايعات سرد در هواي گرم و ابتلا به بيماري لارنژيت است كه اين دسته از بيماران با صحبت نكردن و استراحت، بهبود مي يابند.
رضواني يادآور شد، علاوه براين، گرد و غبارهاي اخير هواي مدينه نيز مي تواند موجب بروز برخي حساسيت ها در برخي از زائران شود. 

http://www.salamatnews.com/viewNews.aspx?ID=29044&cat=1


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۴:۰۳ ] [ مشاوره مديريت ]

يبوست از بيماري هاي شايع در كودكان است


رئيس انجمن علمي گوارش و كبد كودكان ايران اعلام كرد: 28 درصد مراجعه كودكان به پزشكان فوق تخصص گوارش به علت يبوست است.

دكتر غلامرضا خاتمي با اعلام اين خبر گفت: آمارها در زمينه شيوع يبوست در كودكان متفاوت است كه در گزارشي از انگليس كودكان 4 تا 11 ساله سالم 34 درصد و در برزيل 18 تا 37 درصد از يبوست ناراحت بوده اند و در اكثر موارد علت يبوست غير عضوي است.

وي افزود: از ديگر مواردي كه در كودكان شايع است، پديده ريفلاكس كه همان برگشت بدون فشار غذا از معده به مري است و در تمام سنين در شيرخواران و كودكان به طور روزانه اتفاق مي افتد و از علائم آن در دوره شير خواري، استفراغ عود كننده، كاهش وزن، بي قراري و گريه، خون ريزي، آپنه تنفسي، سرفه، خس خس سينه، گرفتگي صدا، التهاب مري و لارنژيت است.

http://www.salamatnews.com/viewNews.aspx?ID=2732&cat=7


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۴:۰۲ ] [ مشاوره مديريت ]

مردان 4 برابر زنان به سرطان حنجره مبتلا مي‌شوند


سلامت‌نيوز: يك متخصص راديوتراپي و انكولوژي از سرطان حنجره به عنوان شايعترين سرطان سر و گردن در ايران نام برد و افزود: مردان چهار برابر زنان در معرض ابتلا به اين سرطان قرار دارند.

به گزارش سلامت نيوز،  دكتر علي تقي زاده گفت: سرطان حنجره شايعترين سرطان سر و گردن در كشور به شمار مي رود كه تشخيص هر چه سريعتر اين بيماري در مراحل اوليه  موجب موفقيت بيشتر درمان و كاهش عوارض آن مي شود.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به اينكه مردان چهار برابر زنان در معرض ابتلا به سرطان حنجره قرار دارند، اظهار داشت: افزايش سن بالاتر از 55 سال، استعمال دخانيات، مصرف الكل، سابقه ژنتيكي، تماس داشتن با غبار اسيد سولفوريك، نيكل و آزبست و بيماران مبتلا به ريفلاكس معدي مروي از جمله علل ابتلاء به اين بيماري به شمار مي رود.

وي درباره علائم اين بيماري گفت: هر گونه تغيير در صدا، وجود توده در گردن، گلودرد يا احساس انسداد در گلو، سرفه اي كه بهبود نمي يابد، تنفس بدبو، درد گوش، كاهش وزن از جمله نشانه هاي اين بيماري است و افراد در صورت مشاهده اين علائم بهتر است به پزشك متخصص مراجعه كنند.

اين متخصص راديوتراپي و انكولوژي، معاينه باليني تيروييد، گردن و غدد لنفاوي توسط پزشك، سي تي اسكن و نمونه برداري را از راههاي تشخيص اين بيماري برشمرد و ابراز داشت: اين بيماري با روشهاي جراحي شامل برداشت كامل يا نيمه كامل حنجره، پرتو درماني و شيمي درماني مورد درمان قرار مي گيرد.

تقي زاده افزود: امروزه متخصصين سرطان در مواردي از سرطانهاي حنجره مي توانند با استفاده از تركيب پرتو درماني و شيمي درماني، حنجره بيمار را حفظ و باعث كاهش عوارض ناشي از برداشت حنجره و بهبود كيفيت زندگي اين بيماران شوند.

http://www.salamatnews.com/ViewNews.aspx?ID=26559&cat=1


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۴:۰۱ ] [ مشاوره مديريت ]

افراد پرحرف به بيماري هاي حنجره مبتلا مي شوند


سلامت نيوز : پزشك متخصص گوش و حلق و بيني و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: افراد پرحرف و پرسر و صدا در معرض ابتلا به بيماري هاي حنجره مانند ندول و پليپ قرار دارند.
 
علي گلجانيان تبريزي در گفت و گو با ايرنا افزود: افراد پرحرف به ويژه زنان ميانسالي كه زياد حرف مي زنند به بيماري حنجره مبتلا شده و صداي آنان خشن مي شود.
وي اظهارداشت: برخي از فروشندگان و كودكان و نوجواناني كه زياد جيغ و داد مي كنند نيز به بيماري پليپ حنجره - توده زايد تارهاي صوتي حنجره - مبتلا مي شوند.
اين پزشك متخصص گفت: اين ضايعه روي تارهاي صوتي حنجره فرد ايجاد مي شود كه صداي او را دچار خشونت و گرفتگي مي كند. اين بيماري ها براثر استفاده نادرست و بيش از حد از تارهاي صوتي حنجره ايجاد مي شود.
وي گفت: اين دسته از بيماران به طور معمول براي يك دوره دو تا چهار ماهه گفتار درماني ، معرفي مي شوند اما درصورت بهبود نيافتن، نياز به عمل جراحي و برداشتن پليپ است.

http://www.salamatnews.com/viewNews.aspx?ID=24667&cat=8


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۴:۰۱ ] [ مشاوره مديريت ]
سرفه‌هاي مانند پارس سگ علامت بيماري لارنژيت است


سلامت نيوز : عضو انجمن متخصصان گوش، گلو و بيني گفت: لارنژيت يكي از بيماري‌هاي مربوط به حنجره است كه سرفه‌هايي مانند پارس سگ مهمترين علامت آن است.

فرزاد ايزدي در گفت‌وگو با فارس، با بيان اينكه ابتلا به لارنژيت علل مختلفي دارد اظهار داشت: شايع‌ترين علت ابتلا به لارنژيت بيماري ويروسي است كه در بچه‌ها به ويژه در گروه سني يك تا 3 سال و 2 تا 4 سال ديده مي‌شود.

وي با بيان اينكه مهمترين علامت ابتلا به اين عارضه گرفتگي صدا است افزود: در اين بيماري التهاب قسمت فوقاني حنجره پيشرفت مي‌كند و تنگي‌هاي راه هوايي ايجاد مي‌شود كه در نهايت اختلالات تنفسي ايجاد ‌شده و فرد سرفه‌هاي خاصي مانند پارس سگ دارد.

ايزدي تصريح كرد: در اكثر موارد فرد نيازي به درمان و بستري ندارد و با درمان دارويي و استراحت خوب مي‌شود. البته در يك تا 3 درصد اين افراد ممكن است فرد اوضاع تنفسي بدي پيدا كنند و به بستري، مراقبت و لوله‌گذاري نياز داشته باشد.

وي گفت: دسته ديگري از مواردي كه موجب لارنژيت مي‌شوند مشكلات ميكروبي هستند كه در قسمت فوقاني حنجره ايجاد مي‌شود و عفونت‌هايي مانند آنفلوانزا نيز مي‌تواند با آن همراه شود.

اين فوق‌تخصص حنجره تصريح كرد: ‌در اين بيماران فرد مشكل بلع پيدا مي‌كند و همچنين آبريزش از دهان دارد. در بدترين وضعيت فرد به علت انسداد راه تنفسي بايد به پشت بخوابد و در اين زمان بايد به سرعت بستري و عمل لوله‌گذاري انجام شود.

ايزدي خاطرنشان كرد: در بيماران ويروسي درمان‌هاي نگهدارنده و مسكن‌ها و در بيماران ميكروبي آنتي‌بيوتيك توصيه مي‌شود.

وي افزود: شيوع اين بيماري سال به سال متفاوت است و اين بيماري بيشتر در فصل سرما و از راه تنفس انتقال مي‌يابد.

http://www.salamatnews.com/viewNews.aspx?ID=23572&cat=1


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۴:۰۰ ] [ مشاوره مديريت ]

بازگشت اسيد معده از شايعترين علل ايجاد گرفتگي صدا است


استفاده نابه جا از حنجره و طناب هاي صوتي همچون فرياد زدن ناگهاني و صحبت كردن با صداي بلند و بازگشت اسيد معده از مهمترين دلايل ايجاد گرفتگي صدا است.

دكتر فرزاد ايزدي جراح و متخصص گوش، حلق و بيني و فوق تخصص حنجره در گفتگو با باشگاه  خبرنگاران افزود: در برخي مشاغل از قبيل خوانندگي آماتور، گويندگي برنامه هاي راديو و تلويزيون كه از صداي متن استفاده مي شود به علت استفاده نادرست از حنجره در دراز مدت و به كارگيري بيش از حد تارهاي صوتي گرفتگي صدا به وجود مي آيد.


وي با اشاره به وجود برخي ضايعات كوچك و بزرگ در تارهاي صوتي كه باعث گرفتگي صدا مي شود ادامه داد: پس از بررسي هاي به عمل آمده از تعداد زيادي افراد مبتلا به گرفتگي صدا مشخص شد در اكثر موارد گرفتگي صدا به علت بازگشت اسيدمعده كه اين مشكل پس از تشخيص به وسيله دارو درمان پذير خواهد بود.

http://www.salamatnews.com/viewNews.aspx?ID=4344&cat=1


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۳:۵۹ ] [ مشاوره مديريت ]

انواع روش هاي مطالعه


روش پس ختام
اين روش يكي از مهمترين و معروفترين روشهاي بهسازي حافظه است. نام اين روش همانند نام انگليسي آن (PQ4R) متشكل از حروف اول شش مرحله آن است.

مراحل پيش خواني
در اين مرحله كتاب يا مطلب بصورت يك مطالعه اجمالي و مقدماتي مطالعه شود. از جمله موارد اين مرحله خواندن عنوان فصلها ، خواندن سطحي فصل ، توجه به تصاوير ، بخشهاي اصلي و فرعي و خلاصه فصلها مي‌باشد. هدف در اين مرحله يافتن يك ديد كلي نسبت به كتاب و ارتباط دادن بخشهاي مختلف كتاب با يكديگر مي‌باشد.

مرحله سوال كردن
پس از مطالعه اجمالي موضوعات و نكات اصلي ، به طرح سؤال در مورد آنها بپردازيد. اين كار باعث افزايش دقت و تمركز فكر و سرعت و سهولت يادگيري مي‌گردد

مرحله خواندن
در اين مرحله به خواندن دقيق و كامل مطالب كتاب پرداخته ، كه هدف فهميدن كليات و جزئيات مطالب و نيز پاسخگوي به سؤالات مرحله قبل مي‌باشد. در مرحله خواندن براي فهم بهتر مطالب مي‌توان از كارهايي مثل يادداشت برداري ، علامت گذاري و خلاصه نويسي بهره جست

مرحله تفكر
در اين مرحله هنگام خواندن ، ساختن سؤالها ، و ايجاد ارتباط بين دانسته‌هاي خود ، درباره مطلب فكر كنيد. در اين مورد نيز مهمترين اصل همان بسط معنايي است. بسط معنايي ممكن است در مراحل پنجم و ششم نيز يعني در مراحل از حفظ گفتني و مرور كردن نقشي داشته باشد.

مرحله از حفظ گفتني
در اين مرحله بايد بدون مراجعه به كتاب و از حفظ به يادآوري مطالب خوانده شده پرداخته شود و بار ديگر به سؤالاتي كه خود فرد طرح كرده بود پاسخ دهد. در اينجا بايد مطالب آموخته شده را در قالب كلمات براي خود كرده ، در غير اينصورت لازم است كه مجددا به خواندن مطالبي كه آموخته نشده پرداخته شود. مرحله از حفظ گفتني در پايان هر بخش انجام مي‌گيرد و وقتي بخشهاي يك فصل به اتمام رسيد به مرحله بعد ، يعني مرور كردن يا آزمون وارد مي‌شويم.

مرحله مرور كردن
اين مرحله ، كه مرحله آزمون نيز مي‌باشد، در پايان هر فصل انجام مي‌گيرد. در اينجا به مرور موضوعات اصلي و نكات مهم و نيز ارتباط مفاهيم مختلف به يكديگر پرداخته و در صورت برخورد با موضوعات مورد اشكال به متن اصلي يا مرجع مراجعه شود. يكي از راههاي كمك به اين مرحله پاسخگوئي به سئوالات و تمرينات پايان فصل است: اجراي اين مرحله مي‌تواند مقداري از اضطراب امتحان را كاهش دهد.

روش دقيق خواني
هدف از اين مرحله اين است كه مطالب كامل و دقيق درك شده و بصورتي سازمان يافته و منظم در حافظه نگهداري شود. برخي از فنون موجود كه مي‌تواند به روش دقيق خواني كمك كند عبارتند از :

تكنيك خلاصه برداري
به نوشتن عبارت ، مفاهيم و موضوعات كليدي متن پرداخته ، بطوري كه در مرور مطالب ، با نگاه كردن و خواندن خلاصه‌ها ، همه مطالب خوانده شده را يادآوري كند. يك روش بسيار مطلوب اين است كه از خلاصه‌ها نيز دوباره خلاصه برداري شود.

تكنيك سازماندهي مطالب
اين تكنيك باعث افزايش درك و سرعت يادگيري و سهولت در بازيابي مطالب آموخته شده مي‌شود. براي سازماندهي مطالب استخراج سه بخش از متن اصلي مورد مطالعه لازم است كه عبارتند از:
موضوع اصلي: موضوعي كه تمامي مطالب را در بر مي‌گيرد و بقيه مطالب حول و حوش آن مي‌چرخد.
نكته‌هاي اصلي : خطوط و انديشه‌هاي اصلي و مهم هستند كه در مجموع موضوع اصلي را مي‌سازند و از صراحت بيشتري برخوردار است.
نكات جزئي : اطلاعات جزئي‌تر هستند كه بصورت مثالها ، نمونه‌ها ، عكس و تصوير اطلاعات واقعي مطرح مي‌گردند.

تكنيك علامتگذاري در متن
در اين تكنيك علامتهايي را بر روي متن اصلي انجام داده ، از قبيل علامت گذاري به شكلهاي مختلف در متن ، خط كشيدن زير عبارات مهم ، حاشيه نويسي و ... ، اين موارد بسته به صليقه‌هاي افراد متفاوت مي‌باشد. اما نكته مهمي كه در هر نوع علامت گذاري حائز اهميت است اين است كه ، بهتر است همانند تكنيك سازمان دهي ، مطالب را در سه دسته مجزا (موضوع اصلي ، نكته اصلي ، موارد جزئي) قرار داده و آنها را با علامتهاي مختلف نشان دهيد.
در كنار روش مطالعه عوامل محيطي نيز در ميزان يادگيري تأثير دارد. يك محيط مناسب باعث توجه و تمركز بهتر و بيشتري مي‌شود.

حذف عوامل مزاحم فكري
مواردي هست كه بخش عظيمي از وقت و فعاليت ذهني را موضوعاتي به خود مشغول مي‌دارند كه هيچ رابطه با موضوع ندارند، موضوعاتي مانند: رفتار معلمان و استادان ، افزايش شهريه و نوع رفت و آمد و … برخي از موضوعاتي هستند كه موقع مطالعه اگر به آنها فكر شود از كارايي مطالعه مي‌كاهد. برخي حتي خيال پردازيهايشان را موقع مطالعه انجام مي‌دهند؛ كه به شدت فكر را آشفته كرده و تمركز را از بين مي‌برد. توصيه كلي اين است كه اگر ذهن خود را از افكار مختلف پاك كنيد تا بر روي موضوع مورد مطالعه تمركز كنيد، مطالعه را كنار بگذاريد و زماني مطالعه را شروع كنيد كه سرحال ، علاقمند و متمركز هستيد.

فراهم كردن محيط مناسب
محل و مكاني كه مطالعه در آنجا انجام مي‌شود بايد مناسب باشد. منظور از محل مناسب مكاني است كه آرام ، ساكت و دور از عوامل مزاحم محيطي باشد، اين باعث تمركز بهتر روي موضوع مطالعه مي‌شود. بعضي افراد محل و زماني را براي مطالعه انتخاب مي‌كنند كه بسيار شلوغ و پر سرو صدا است و بعضي از افراد رختخواب را براي مطالعه انتخاب مي‌كنند و توقع يادگيري سطح مطلوب را دارند، ولي از اين حقيقت غافلند كه اين محلها بدترين محل براي مطالعه است.

 


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۳:۵۸ ] [ مشاوره مديريت ]

 

تعريف داستان و خاطره براي آرامش كودكان لجباز

با استفاده از روش‌هاي ساده و سرگرم كننده مي‌توانيد كودك لجباز را آرام كرده و براي دقايقي او را مجبور به همكاري با خود كنيد. در نظر بگيريد مي‌خواهيد دندان‌هاي فرزندتان را مسواك بزنيد، دهانش را باز نمي‌كند. در موقع ناخن گرفتن ، او خيلي تكان مي‌خورد. اگر كودكتان پارك را ترك نكند، شما دير به محل كارتان مي‌رسيد، ولي او همچنان از تاب بازي دست بر نمي‌دارد.


معمولا كودكان ۴-۳ ساله، ساز ناسازگاري مي‌زنند، خصوصا زماني كه والدينشان بطور جدي كاري را از آنها مي‌خواهند، مخالفت مي‌كنند. علت مخالفت آنها بيشتر براي نشان دادن استقلال و بي‌نياز بودن آنها به ديگران است و حرف زدن در اين مورد با آنها بي‌فايده است.

بهترين روش براي مطيع كردن كودكان بدون فرياد زدن يا تهديد كردن چيست؟
با كمي خلاقيت و حوصله ، مي‌توانيد حواس فرزندتان را به كار مورد نظر جلب نماييد. هنگامي كه قرار است پزشك آمپولي را به كودكتان تزريق كند، يا مجبور هستيد براي مدت طولاني در صف خريد فروشگاه منتظر بمانيد، با بكارگيري روش‌هاي زير مي‌توانيد فكر او را به جاي ديگري مشغول كنيد.

او را بخندانيد :
خنداندن كودكان بهترين راه براي مسواك زدن يا دارو دادن به آنها است. وقتي كه آنها مي‌خندند، نه تنها فكرشان به جاي ديگري مشغول نيست، بلكه دهانشان نيز كاملا باز است. سعي كنيد با گفتن جوك‌هاي بامزه و شكلك درآوردن فرزندانتان را بخندانيد.

خاطرات دوران كودكي خود را تعريف كنيد :
بهترين روش براي سرگرم كردن فرزندانتان در مواقع ضروري ، داستان گفتن است. حتي اگر داستان ساختگي باشد. به عنوان مثال، اگر در رستوران بوديد و او در جاي خود آرام و قرار نداشت، بگوييد: «عزيزم تو مي‌داني، وقتي كه مامان ، بچه بود، او هرگز روي صندلي رستوران آرام نمي‌نشست، تا اين كه يك روز ...» در عين حال شما نيز مي‌توانيد قدرت تخيل خود را امتحان كنيد. با گفتن داستان‌هاي طولاني ، مي‌توانيد زمان بيشتري فرزندتان را سرگرم كنيد.

آهنگين و موزون صحبت كنيد.
معمولاً وقت خوابيدن بهترين زمان براي پشت گوش انداختن خيلي چيزها است. با لحني موزون مي‌توانيد فرزندتان را به مسواك زدن و لباس خواب پوشيدن تشويق كنيد. همچنين مي‌توانيد زمان آواز خواندن يك يا دو كلمه را اشتباه تلفظ كنيد. با اين كار حواس فرزندتان به اشتباه شما بيشتر از مسواك زدن جلب مي‌شود.

او را به رقابت در انجام يك كار خاص تشويق كنيد.
اگر فرزندتان بايد كلاه سرش كند و دستكش بپوشد و آنها را زير ميز آشپزخانه پنهان مي‌كند بگوييد: «چرا روي سر مامان كلاه نمي‌گذاري و من هم آن يكي كلاه را سرت كنم.» با اين كار با او در يك مسابقه شركت كرده‌ايد كه «چه كسي مي‌تواند زودتر كلاه سرش كند؟ شرط مي‌بندم كه برنده مي‌شوم!»

با تصوراتتان، حواس كودكان را پرت كنيد.
با صبر و حوصله و خلاقيت مي‌توان كارهايي كه به تحرك كمتري نياز دارد، مانند اندازه‌گيري درجه حرارت بدن را راحت‌تر انجام داد. هنگامي كه از دماسنج استفاده مي‌كنيد، بگوييد:«الان يك فرشته كوچك اينجاست. مي‌داني او چه كار مي‌كند؟» به همين صورت مكالمه را براي چند ثانيه يا چند دقيقه كه لازم است او را آرام بنشيند ادامه دهيد، «فرشته كوچك يك پشتك زد. واي چقدر جالب! الان او جلوي ما ايستاده!»

تغيير صدا دهيد.
براي كودكان داستان‌هاي جالب با تغيير دادن صدايتان تعريف كنيد. مانند صحبت كردن پيرزن بي‌دندان ، صحبت كردن با گويش‌هاي مختلف ، حرف زدن بچه‌گانه و يا هر تقليد صدايي كه مي‌توانيد انجام دهيد. به او بگوييد، آيا مي‌تواني شعر يك توپ دارم، قل قليه را مانند آقا خرگوشه از حفظ بخواني؟ با اين كار به راحتي مي‌توان كودكان را در اتاق انتظار پزشك آرام نگاه داشت. اگر چه در بسياري از مطب‌ها ، تصاوير زيبا و جالب وجود دارد.

لحظات شيرين را يادآوري كنيد.
هنگامي كه ناخن پاي فرزندتان به لبه فرش گير مي‌كند و لازم است كه شما آن را بگيريد براي مخالفت نكردن او با اين كار ، در مورد موضوع يا ماجراي جالبي كه قبلا ً اتفاق افتاده و مورد علاقه او است، صحبت كنيد. مثلا: يادت مي‌آيد روزي كه با پدرت پارك رفتي و به مرغابي‌هاي داخل درياچه غذا دادي؟ مرغابي‌ها خيلي زياد بودند. يك، دو، سه، چهار، پنج، بله پنج تا مرغابي. چگونه به آنها غذا دادي؟ وقتي كه ناخن او را مي‌گيريد، همه جزئيات را براي او تعريف كنيد و سعي كنيد در يادآوري مطالبي كه فراموش كرده ايد، از او كمك بگيريد.

رازي را به او بگوييد.
اگر تا ۱۵ دقيقه ديگه وقت دكتر داريد و فرزندتان سوار ماشين نمي‌شود، خم شده و در گوش او بگوييد:من يك راز خيلي مهمي را مي‌خواهم به تو بگويم. مي‌خواهي آن را بشنوي؟ وقتي كه با سر بله گفت او را بغل كنيد و چيزهاي جالب و شيريني را در گوشش بگوييد، سپس با سرعت او را در صندلي ماشين قرار دهيد.

روي نكات مثبت تأكيد بيشتري كنيد.
آيا فرزندتان از دست شستن قبل از شام يا شامپو زدن متنفر است؟ تعريف و تمجيد كردن از يك مدل قديمي‌ ترفند خوبي است. بگوييد: هر وقت كه سرت را با شامپو مي‌شويي، موهايت بسيار زيبا و براق به نظر مي‌رسند، همچنين بوي بسيار خوبي هم مي‌دهند. در همين زمان مقداري شامپو كف دستتان ريخته و آرام آرام آن را روي سر فرزندتان بريزيد.

او را غلغلك دهيد.
اگر با به كار بستن تمام اين كارها شكست خورديد و به بن بست رسيديد، سعي كنيد او را غلغلك دهيد. اين كار سريع ، راحت و نشاط آور است. قبل از اين كه متوجه شويد، فرزندتان لباسش را پوشيده و يا دستش را شسته، و ممكن است شما از قهقهه زدن او ناراحت شويد ولي فراموش نكنيد خودتان اين كار را انجام داده‌ايد.

چند لحظه ژست بگير!
نگرانيد كه چگونه مي‌توانيد از فرزندتان در يك آتليه عكاسي ، عكس بگيريد، براي راحتي كار از اين سه روش استفاده كنيد. با او مجسمه بازي كنيد. در طول مسير براي فرزندتان شرح دهيد كه هر دوي ما بازي مي‌كنيم، وقتي كه او را روي صندلي آتليه مي‌نشيند، شما كنار دوربين بايستيد. در همين زمان بگوييد: ايست ، بي‌حركت ، كسي برنده است كه موقع عكس گرفتن اصلا تكان نخورد، بي‌حركت ، فقط كمي لبخند. به او جايزه دهيد. بگوييد كه اگر هنگام عكس گرفتن تكان نخورد، آقاي عكاس به او جايزه مي‌دهد و بعد از عكس گرفتن به او جايزه دهيد تا هديه‌اش را باز كند. اجازه دهيد عروسكش را همراه خود بياورد. بگوييد اگر بچه خوبي باشد و آرام بنشيند، مي‌تواند با عروسك مورد علاقه خود عكس بگيرد.

منبع : سايت دانشنامه رشد

 


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۳:۵۸ ] [ مشاوره مديريت ]

" نمي توانم " وجود ندارد ، من مي توانم سخنراني كنم ۱

من مي توانم مثل سخنرانان بزرگ سخنراني كنم . چون هر وقت مسئوليتي را به عهده مي گيرم ، پي آمد هاي آن را نيز از آغاز تا پايان مي پذيرم و با اين مهارت ، عملا توانائي و خود باوري را به خودم و اطرافيانم تأكيد مي كنم . در فرهنگ واژه هائي كه براي خودم نوشته ام ، شكست در هر سخنراني را تجربه معنا كرده ام و از شكست هاي بيشتر كه همان تجربه هاي بيشتر است ، هرگز هراسي ندارم . تكرار و تلقين را هميشه جدّي گرفته ام و فهميده ام كه هيچ چيز به اندازه تكرار و تلقين هر مفهوم مثبت ؛ و عبارت ها و جمله هاي تأكيدي مؤثّر ، نمي تواند ضمير ناخودآگاه مرا و مخاطبانم را تحت تأثير قرار دهند .

من مي توانم سخنراني كنم چون همه را هميشه بخشوده ام و مي دانم همه آن ها كه به گذشت از ديگران ايمان دارند ، سرشار از توان خود اتّكائي و خود باوري اند . همان ها كه روحي بزرگ ، پربار  و آزاد دارند . و فهميده ام ضمناً كه كاري زيباتر از دوست داشتن مخاطبانم نيست كه البته پس از عشق ورزيدن به خودم ، دومين عامل بنيادي و مهم اعتماد به نفس من در سخنراني هاست .

من مي توانم سخنراني كنم چون براي عزت و كرامت انساني خودم ارزش و احترام بسيار قائلم . خودرا " ما "  خطاب نمي كنم و مي گويم " من "  و عقايد خودم را فقط از جانب خودم مي گويم . و سعي نمي كنم همه مخاطبان را راضي نگه دارم چون مجبور مي شوم ارزش ها ، باورها و سليقه هاي گوناگوني را همزمان بپذيرم . و مي دانم نبايد با مخاطبان هر سخنراني ام  مقابله كنم چرا كه هميشه دست كم نيمي از مخاطبانم ، با انديشه هايم مخالفند و بايد آن را معمولي و عادي تلقّي كنم .

من مي توانم سخنراني كنم چون آموخته ام كه با ديگران مشورت كنم اما خودرا به ديگران وابسته نكنم و دانسته ام اعتماد به نفس با هر نوع وابستگي منافات دارد و هميشه به هنگام سخنراني ، هيئت و حالت آن هارا به خود مي گيرم كه موفق ، مصمّم ، پرتلاش و برخوردار از توان بالاي اعتماد به نفس هستند . و در همه كارهايم ، از عظيم ترين نيروي هستي ، ياري مي طلبم و اين مدد جوئي به هنگام هرسخنراني ضمن ايجاد ارتباط نزديك تر با خدايم و توكل به او ، بيش تر مي شود . و گفته اند و من ديده ام همه آن ها كه افسرده و كم ظرفيت و كم روحيه هستند ، بدون استثناء ، تنفس سطحي دارند و ميزان تبادل هوا در هردم و باز دمشان بسيار كم است و اين ها نمي توانند از احساس اعتماد به نفس برخوردار باشند . من از اين دسته نيستم . تنفس عميق را هميشه تمرين مي كنم تا با صدائي دلپذير ، پر حجم و رسا ، سخنراني كنم .

من مي توانم سخنراني كنم چون هميشه بر لب ، تبسم دارم و هنگام هر سخنراني در هر مكان و زمان ، مي بينم مخاطب به مخاطب ، حس مي كند كه تبسم و لبخندم ، نشان از آن دارد كه دوستش دارم و دوستم خواهد داشت و سخنم را خواهد شنيد و از حضورش در آن سخنراني ، لذت خواهد برد و با خاطره اي خوش ، خواهد رفت . من در سخنراني ها ، در جستجوي كاميابي مخاطبان و موفقيت  خود هستم هر چند كوچك . هدف ها و موضوعاتي انتخاب مي كنم كه قابل فهم و دسترسي همگان باشند . از درك سخنانم لذت ببرند و براي فهم حرف هايم ، به رنج نيفتند . از هر گمان و انديشه منفي ، از هر بيان و حرف منفي و از توجه به خرده گيري ها و انتقادهاي نا رواي مخاطبانم پرهيز مي كنم .

من مي توانم سخنراني كنم چون هر اشتباهي كه انجام دهم ، به خود مي گويم آن را به هر شكلي جبران خواهم كرد به جز با سرزنش خود . احساس گناه و خطا نمي كنم . اين احساس ، يعني تأييد نكردن خود و شايد يعني سرزنش خود . براي خود و مخاطبانم ، همراه  با هم ، ارزش قائلم . هم فرصتي را براي خود در نظر مي گيرم تا آن گونه شوم و آن گونه بگويم كه بايد آن گونه باشد و هم فرصتي را براي مخاطبانم كه از من چه مي خواهند ؟ و چه بايد بگويم تا بر دل آن ها اثر كند ؟ گرچه الزام به انجام وظيفه ، مقدم بر الزام به نتيجه است .

من مي توانم سخنراني كنم چون از خود انتقاد شديد نمي كنم و مي دانم اين كار ، زمينه بهتر سخن گفتن مرا فراهم نمي كند . از ستايش خود و از تواضع بي جا و بسيار در برابر مخاطبان پرهيز مي كنم و فقط در خلوت خود ، از خود به خوبي ياد مي كنم و ضمن اين ياد ، جنبه هاي مثبت و منفي خودرا حتما در نظر مي گيرم . فقط با خود كه هستم ، خودرا ستايش و تشويق مي كنم بخاطر حتي كوچك ترين كار خوبي كه انجام داده ام . به خودم عشق مي ورزم ، خود شيفته مي شوم ، عاشق جسم و روحم مي شوم تا اعتماد به نفس داشته باشم و براي رسيدن به خود شيفتگي ، سعي مي كنم شناخت و درك درستي از خويشتن خويش داشته باشم . نا رساها را رسا كنم ، نا شيواهارا شيوا كنم و نا توانائي هارا توانايي  و قدرت .

من مي توانم سخنراني كنم چون با جسم خود به خوبي رفتار مي كنم . مي دانم حنجره و صدايم ، ابزار و سرمايه من براي سخن گفتن است و بايد مراقب سلامت و قدرت آن ها باشم و هميشه هستم . من واقعا خودم و حرفه ام و مخاطبانم را دوست دارم و مي كوشم از هرچه به روح و جسم و تن و حنجره و صدايم آزار مي رساند و به سلامت و نشاطم آسيب مي زند ، دوري كنم . مثلا هرگز پرگويي نمي كنم ، پرخوري نمي كنم و بيش از اندازه نياز و مجاز نمي خوابم .

من مي توانم سخنراني كنم . هميشه ، همه جا و براي همه هم نوعانم و همه مخاطبانم كه دوستشان دارم و دوستم دارند . من اشرف مخلوقاتم . جاندار ناطق . از نسل خليفه خدا در زمين . از تبار آدم . موحودي مختار و متفكر . اجتماعي و اهل انس و الفت و گفت و گو با موجودي به نام انسان . انسانم و از سخن گفتن با انسان هاي ديگر ، وحشتي ندارم .


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۳:۵۷ ] [ مشاوره مديريت ]

چند غزل از محمد حسين انصاري نژاد

غزلي براي درياي بوشهر

در سينه ام تلاطم پي در پي ، چندي ست مانده بي خبر از دريا

اي كاش هر غروب مي آوردي ، يك روزنامه ، پشت در از دريا !

دلواپس سواحل بي تابم ، دلواپس پرنده ي دريايي

كو پيرمرد خسته ماهيگير ، امشب بخوان ، بخوان ، پدر از دريا!

اي كاش پستچي دو سه شب يك بار ، مي آمد از جنوب و پس از نامه

ناگاه بي مقدمه سر مي داد، آواز هاي در به در از دريا

امشب به جاي من بنشين شاعر!، ،با دوربين به قايق سرگردان

اما براي سوژه ي عكاسي ،قدري بگير بال و پر از دريا

يادم نمي رود شبي از ساحل ، دستي تكان نداده و مي رفتم

رد مي شدم به اسم صدايم زد ، اين بود شرح مختصر از دريا

حس مي كنم نفس نفس ماهي ،دلواپس تمام صدف هايم

دستم به دامنت غزل شبگرد، امشب مرا نبر، نبر از دريا

با من صداي هق هق ماهي ها ، در موج خيز اسكله مي پيچد

بيرون زدم از آن سفر آوردم ، با خود دوجفت چشم تر از دريا

از كوچ ناگهاني ام آشفته ست ، اقرار مي كنم كه كم آوردم

شرمنده ام چرا نگرفتم آه ، حتي اجازه ي سفر از دريا !

كدامين صبح موعود ؟

خيابان در خيابان پايكوب آهن ودود است

مسافر خسته از موسيقي شهر غم آلود است

به دوشش كوله باري از دوبيتي هاي دلتنگي

مزامير نيستانش پر از اندوه داوود است

به صحرا چشم مي دوزد سواري خسته پيدا نيست

و بر دريا كه از اندوه ماهي ها نمك سود است

مي انديشد به يك آدينه آن صبح تماشايي

مي انديشد ظهورش در كدامين صبح موعود است

تمام سارها آن روز شاعر مي شوند از شوق

و شاعر تر از آن ها بيد مجنون لب رود است

زمين پلكي به هم تا مي زند قد مي كشد ناگاه

كه مي بيند سراسرخالي از بت هاي نمرود است

غزل كوير

بوم سنگي ،صفحه اي شن با قلم موي كوير

در دل نقاش غوغا كرده هوهوي كوير

چشم هاي تشنه اش بالاو پايين مي رود

گاه در چشم ستاره ،گاه سوسوي كوير

بوم از دستش مي افتد با تكان گرد باد

مي كشد دستي به پيچاپيچ گيسوي كوير

باز بي تابي شن ها را مجسم مي كند

شكل زنبوران سردر گم به كندوي كوير

هي تلاطم مي كند در سينه اش با صخره ،موج

تا مگر لنگر بيندازد به پهلو ي كوير

مينياتور !محو آتش بازي شن ها شدي

ديدي آن بالا تكان دست بانوي كوير

دستمال از پر سياووشان صحرايي به دوش

مي گذاري بر كبودي هاي بازوي كوير

صبح صحرا در قلم مويت تماشا يي شده

فلسفه مي خوانم از بومت ،ارسطوي كوير!

مينياتور!فكر مي كردي به مشق گرد باد

ناگهاني سر در آوردي از آن سوي كوير

لطفا از صحرا بپرس از مشرب درويشي اش

حس كشكول وتبر زين ست و يا هوي كوير

من كه از دريا مي آيم هر قدم حس مي كنم

ماهيان تشنه اي را سر به زانوي كوير

غرق حيرت ،سر به زانويي و بالا مي رود

جانمازت بال در بال پرستوي كوير

***

با خودم مي گويم از صحرا كمي بيرون بزن

در حصار اما طلسمم كرده جادوي كوير

از آن رود خانه

به :محمد كاظم كاظمي و اندوه غريب سروده هايش

چقدر دستخوش خواب جزر و مد شده ام

كه با تو خسته از آن رودخانه رد شده ام

نمي توانم از آن رودخانه بنويسم

غريق ديده ام افسون يك جسد شده ام

به كفش هاي شناور چقدر خيره شدم

كه داغدار شهيدان بي لحد شده ام

مرا ببخش از آن ماجرا به كوه زد م

مراببخش درا ين جاده ،نا بلد شده ام

درآن مسير كه بر صخره اي زمين خوردم

بلند يكسره با" يا علي مدد " شده ام

به سرنوشت من آن رودخانه تلخ گريست

مني كه شاعر نفريني ابد شده ام

منم كه از همه ي شهر بي ستاره ترم

تمام عمر ،فقط كشته ي حسد شده ام

منم كه در گذرسال ها شكسته ترم

ببين نيامده بيزار از "نود "شده ام

چه فرق مي كند آن رود،هيرمند؟ ارس؟

كه سوگوار سياووش با تو رد شده ام

:آهاي رود اساطيري!آسمانم كو

به اتهام زميني چقدر بد شده ام

:آهاي! كيستي آنجا؟شبح به قهقهه گفت:

منم كه در گذرت صخره صخره سد شده ام

شب است وسوسوي فانوسي هميشگي ام

كه در قلمرو چشم شما رصد شده ام

شب است و سايه ي ديوان شمس، روي سرم

چراغ كو؟پركابوس ديوو دد شده ام!

شنيده زمزمه هاي شهيد بلخ و بلند

به احترام شقايق_ تمام قد_ شده ام

مرا ببر به افق هاي دور كشور خود

كه با تو همسفر آن سان كه مي شود شده ام

سلام مي كني آهسته راه مي افتي

مواظبي وپياپي به چاه مي افتي

ترانه هاي هراتي است سهم حنجره ات

شكسته مي كشي از سينه آه مي افتي

شب و پرنده ي پولاد و خوشه خوشه ي بمب

به ياد دختركي بي پناه مي افتي

صدا زدي كه تمام مسير گريه كني

به خود مي آيي از آن اشتباه مي افتي

مسافري چمدانت تمام خستگي است

كنار صندلي ايستگاه مي افتي

منم كه سوخته با تو تمامي جگرم

سلام مي كنم از دور با تو همسفرم

به جرم از تو سرودن مرا نبخشيدند

خوشم كه "متهم جرم مستند " شده ام

حكايت

اي مرگ دير كردي و طاقت تمام شد

اي زخم مرهمي كه جراحت تمام شد

دنيا حكايتي شد و بعد از هزار سال

يك شب به ما رسيد و حكايت تمام شد

مي خواستم براي دلم گريه سر دهم

نشكست قلب و ذكر مصيبت تمام شد

گفتم دريغ و وا اسفا ... خنده كرد مرگ

يعني چه جاي گريه ندامت تمام شد

مي خواستم شهيد شهادت شوم نشد

پنداشتم كه دور شهادت تمام شد

از رستخيز واقعه روحم گذر نكرد

خاكم به باد رفت و قيامت تمام شد

زخمه هاي شعله ور

به حضرت امام خميني(ره)

هنوز اين كوچه ها اين كوچه ها بوي پدر دارد

نگاه روشن ما ريشه در باغ سحر دارد

هنوز اي مهربان در ماتمت هر تار، جان من

نيستان در نيستان زخمه هاي شعله ور دارد

نمي گويم تو پايان بهاري بعد تو امّا

بهار عيش ما لبخند از خون جگر دارد

اگر خورشيد رفت اين آسمان خورشيد مي زايد

اگر خورشيد رفت اين آسمان قرص قمر دارد

در اين بازار عاشق تر كسي كز خود نمي گويد

هميشه مرد كم گو دردهاي بيشتر دارد

مخواه از نابرادرها كه يار و مونست باشند

عزيز مصر بودن يوسف من ! درد سر دارد

دو روزي مهربانا غربت ما را تحمّل كن

مي آيد آن كه از درد تمام ما خبر دارد

اي اتفاق ممكن ناممكن اي علي (ع)

با آن كه آفريده شده ست آدم از خدا

مولاست بنده اي كه ندارد كم از خدا

اي اتفاق ممكن ناممكن اي علي (ع)

اي جوهر تو ، هم ز تو پيدا ، هم از خدا

بين تو و خدا ، الف الفت است و عشق

علم از تو سربلند شد و عالم از خدا

ماهي شدم در آينه ي چشمه ي غدير

شور تو ريخت در گل من ، يك نم از خدا

در جبر و اختيار ، مرا هست اختيار

خاك از ابوتراب گرفتم ، دم از خدا

من قهر مي فروشم و او مهر مي خرد

خوفم ز غير نيست ، كه مي ترسم از خدا

فتوي ز دل خواستم گفت بگذر به ميخانه ي دل

ايمان و امن و امان است شعر امينانه ي دل

دُردي كش درد و داغم، جز غم نيامد سراغم

داغ است دُردانه ي جان، درد است دُردانه ي دل

فرق من و دل در اين بود او ماند و من رفتم از خويش

باري ست بر شانه ي من، بالي ست بر شانه ي دل

از بس شكستيم در خويش، آيينه بستيم در خويش

از شيشه هاي شكسته پر شد پريخانه ي دل

جمعي حقيقت نديده افسانه گفتند و خفتند

چيزي حقيقت ندارد مانند افسانه ي دل

دل را چراغان او كن، با اشك ها شستشو كن

بيرون شو از خانه ي جان، بيرون زن از خانه ي دل

مستان يكدست لبيك، تا باده اي هست لبيك

دست دلم را بگيريد، سر رفته پيمانه ي دل


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۳:۵۵ ] [ مشاوره مديريت ]

 

 در سخنراني ها ، نگوئيم . . . . بهتر است بگوئيم . . . . ( ۲۵)

نگوئيم وننويسيم  : پائيز ، پائين ، موئين ، روئين ، آئين ، پرگوئي ، چائي ، جائي ، آمريكائي و . . . بگوئيم و بنويسيم : پاييز ، پايين ، مويين ، رويين ، آيين ، پر گويي ، چايي، جايي ، آمريكايي  و . . .

همزه ، نشانه نوشتاري عربي است و در زبان پارسي جايي ندارد .


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۳:۵۴ ] [ مشاوره مديريت ]

 

 گفت و گويي به مناسبت

۱۲۰۰۰ روز اسارت

امام موسي صدر

درپايگاه ياران صدر :

http://www.yaranesadr.ir/farsi/1390/04/3444/


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۳ ] [ ۰۴:۱۳:۵۳ ] [ مشاوره مديريت ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ][ ۱۳۳ ][ ۱۳۴ ][ ۱۳۵ ][ ۱۳۶ ][ ۱۳۷ ][ ۱۳۸ ][ ۱۳۹ ][ ۱۴۰ ][ ۱۴۱ ][ ۱۴۲ ][ ۱۴۳ ][ ۱۴۴ ][ ۱۴۵ ][ ۱۴۶ ][ ۱۴۷ ][ ۱۴۸ ][ ۱۴۹ ][ ۱۵۰ ][ ۱۵۱ ][ ۱۵۲ ][ ۱۵۳ ][ ۱۵۴ ][ ۱۵۵ ][ ۱۵۶ ][ ۱۵۷ ][ ۱۵۸ ][ ۱۵۹ ][ ۱۶۰ ][ ۱۶۱ ][ ۱۶۲ ][ ۱۶۳ ][ ۱۶۴ ][ ۱۶۵ ][ ۱۶۶ ][ ۱۶۷ ][ ۱۶۸ ][ ۱۶۹ ][ ۱۷۰ ][ ۱۷۱ ][ ۱۷۲ ][ ۱۷۳ ][ ۱۷۴ ][ ۱۷۵ ][ ۱۷۶ ][ ۱۷۷ ][ ۱۷۸ ][ ۱۷۹ ][ ۱۸۰ ][ ۱۸۱ ][ ۱۸۲ ][ ۱۸۳ ][ ۱۸۴ ][ ۱۸۵ ][ ۱۸۶ ][ ۱۸۷ ][ ۱۸۸ ][ ۱۸۹ ][ ۱۹۰ ][ ۱۹۱ ][ ۱۹۲ ][ ۱۹۳ ][ ۱۹۴ ][ ۱۹۵ ][ ۱۹۶ ][ ۱۹۷ ][ ۱۹۸ ][ ۱۹۹ ][ ۲۰۰ ][ ۲۰۱ ][ ۲۰۲ ][ ۲۰۳ ][ ۲۰۴ ][ ۲۰۵ ][ ۲۰۶ ][ ۲۰۷ ][ ۲۰۸ ][ ۲۰۹ ][ ۲۱۰ ][ ۲۱۱ ][ ۲۱۲ ][ ۲۱۳ ][ ۲۱۴ ][ ۲۱۵ ][ ۲۱۶ ][ ۲۱۷ ][ ۲۱۸ ][ ۲۱۹ ][ ۲۲۰ ][ ۲۲۱ ][ ۲۲۲ ][ ۲۲۳ ][ ۲۲۴ ][ ۲۲۵ ][ ۲۲۶ ][ ۲۲۷ ][ ۲۲۸ ][ ۲۲۹ ][ ۲۳۰ ][ ۲۳۱ ][ ۲۳۲ ][ ۲۳۳ ][ ۲۳۴ ][ ۲۳۵ ][ ۲۳۶ ][ ۲۳۷ ][ ۲۳۸ ][ ۲۳۹ ][ ۲۴۰ ][ ۲۴۱ ][ ۲۴۲ ][ ۲۴۳ ][ ۲۴۴ ][ ۲۴۵ ][ ۲۴۶ ][ ۲۴۷ ][ ۲۴۸ ][ ۲۴۹ ][ ۲۵۰ ][ ۲۵۱ ][ ۲۵۲ ][ ۲۵۳ ][ ۲۵۴ ][ ۲۵۵ ][ ۲۵۶ ][ ۲۵۷ ][ ۲۵۸ ][ ۲۵۹ ][ ۲۶۰ ][ ۲۶۱ ][ ۲۶۲ ][ ۲۶۳ ][ ۲۶۴ ][ ۲۶۵ ][ ۲۶۶ ][ ۲۶۷ ][ ۲۶۸ ][ ۲۶۹ ][ ۲۷۰ ][ ۲۷۱ ][ ۲۷۲ ][ ۲۷۳ ][ ۲۷۴ ][ ۲۷۵ ][ ۲۷۶ ][ ۲۷۷ ][ ۲۷۸ ][ ۲۷۹ ][ ۲۸۰ ][ ۲۸۱ ][ ۲۸۲ ][ ۲۸۳ ][ ۲۸۴ ][ ۲۸۵ ][ ۲۸۶ ][ ۲۸۷ ][ ۲۸۸ ][ ۲۸۹ ][ ۲۹۰ ][ ۲۹۱ ][ ۲۹۲ ][ ۲۹۳ ][ ۲۹۴ ][ ۲۹۵ ][ ۲۹۶ ][ ۲۹۷ ][ ۲۹۸ ][ ۲۹۹ ][ ۳۰۰ ][ ۳۰۱ ][ ۳۰۲ ][ ۳۰۳ ][ ۳۰۴ ][ ۳۰۵ ][ ۳۰۶ ][ ۳۰۷ ][ ۳۰۸ ][ ۳۰۹ ][ ۳۱۰ ][ ۳۱۱ ][ ۳۱۲ ][ ۳۱۳ ][ ۳۱۴ ][ ۳۱۵ ][ ۳۱۶ ][ ۳۱۷ ][ ۳۱۸ ][ ۳۱۹ ][ ۳۲۰ ][ ۳۲۱ ][ ۳۲۲ ][ ۳۲۳ ][ ۳۲۴ ][ ۳۲۵ ][ ۳۲۶ ][ ۳۲۷ ][ ۳۲۸ ][ ۳۲۹ ][ ۳۳۰ ][ ۳۳۱ ][ ۳۳۲ ][ ۳۳۳ ][ ۳۳۴ ][ ۳۳۵ ][ ۳۳۶ ][ ۳۳۷ ][ ۳۳۸ ][ ۳۳۹ ][ ۳۴۰ ][ ۳۴۱ ][ ۳۴۲ ][ ۳۴۳ ][ ۳۴۴ ][ ۳۴۵ ][ ۳۴۶ ][ ۳۴۷ ][ ۳۴۸ ][ ۳۴۹ ][ ۳۵۰ ][ ۳۵۱ ][ ۳۵۲ ][ ۳۵۳ ][ ۳۵۴ ][ ۳۵۵ ][ ۳۵۶ ][ ۳۵۷ ][ ۳۵۸ ][ ۳۵۹ ][ ۳۶۰ ][ ۳۶۱ ][ ۳۶۲ ][ ۳۶۳ ][ ۳۶۴ ][ ۳۶۵ ][ ۳۶۶ ][ ۳۶۷ ][ ۳۶۸ ][ ۳۶۹ ][ ۳۷۰ ][ ۳۷۱ ][ ۳۷۲ ][ ۳۷۳ ][ ۳۷۴ ][ ۳۷۵ ][ ۳۷۶ ][ ۳۷۷ ][ ۳۷۸ ][ ۳۷۹ ][ ۳۸۰ ][ ۳۸۱ ][ ۳۸۲ ][ ۳۸۳ ][ ۳۸۴ ][ ۳۸۵ ][ ۳۸۶ ][ ۳۸۷ ][ ۳۸۸ ][ ۳۸۹ ][ ۳۹۰ ][ ۳۹۱ ][ ۳۹۲ ][ ۳۹۳ ][ ۳۹۴ ][ ۳۹۵ ][ ۳۹۶ ][ ۳۹۷ ][ ۳۹۸ ][ ۳۹۹ ][ ۴۰۰ ][ ۴۰۱ ][ ۴۰۲ ][ ۴۰۳ ][ ۴۰۴ ][ ۴۰۵ ][ ۴۰۶ ][ ۴۰۷ ][ ۴۰۸ ][ ۴۰۹ ][ ۴۱۰ ][ ۴۱۱ ][ ۴۱۲ ][ ۴۱۳ ][ ۴۱۴ ][ ۴۱۵ ][ ۴۱۶ ][ ۴۱۷ ][ ۴۱۸ ][ ۴۱۹ ][ ۴۲۰ ][ ۴۲۱ ][ ۴۲۲ ][ ۴۲۳ ][ ۴۲۴ ][ ۴۲۵ ][ ۴۲۶ ][ ۴۲۷ ][ ۴۲۸ ][ ۴۲۹ ][ ۴۳۰ ][ ۴۳۱ ][ ۴۳۲ ][ ۴۳۳ ][ ۴۳۴ ][ ۴۳۵ ][ ۴۳۶ ][ ۴۳۷ ][ ۴۳۸ ][ ۴۳۹ ][ ۴۴۰ ][ ۴۴۱ ][ ۴۴۲ ][ ۴۴۳ ][ ۴۴۴ ][ ۴۴۵ ][ ۴۴۶ ][ ۴۴۷ ][ ۴۴۸ ][ ۴۴۹ ][ ۴۵۰ ][ ۴۵۱ ][ ۴۵۲ ][ ۴۵۳ ][ ۴۵۴ ][ ۴۵۵ ][ ۴۵۶ ][ ۴۵۷ ][ ۴۵۸ ][ ۴۵۹ ][ ۴۶۰ ][ ۴۶۱ ][ ۴۶۲ ][ ۴۶۳ ][ ۴۶۴ ][ ۴۶۵ ][ ۴۶۶ ][ ۴۶۷ ][ ۴۶۸ ][ ۴۶۹ ][ ۴۷۰ ][ ۴۷۱ ][ ۴۷۲ ][ ۴۷۳ ][ ۴۷۴ ][ ۴۷۵ ][ ۴۷۶ ][ ۴۷۷ ][ ۴۷۸ ][ ۴۷۹ ][ ۴۸۰ ][ ۴۸۱ ][ ۴۸۲ ][ ۴۸۳ ][ ۴۸۴ ][ ۴۸۵ ][ ۴۸۶ ][ ۴۸۷ ][ ۴۸۸ ][ ۴۸۹ ][ ۴۹۰ ][ ۴۹۱ ][ ۴۹۲ ][ ۴۹۳ ][ ۴۹۴ ][ ۴۹۵ ][ ۴۹۶ ][ ۴۹۷ ][ ۴۹۸ ][ ۴۹۹ ][ ۵۰۰ ][ ۵۰۱ ][ ۵۰۲ ]nk">۶۵۴ ][ ۶۵۵ ][ ۶۵۶ ][ ۶۵۷ ][ ۶۵۸ ][ ۶۵۹ ][ ۶۶۰ ][ ۶۶۱ ][ ۶۶۲ ][ ۶۶۳ ][ ۶۶۴ ][ ۶۶۵ ][ ۶۶۶ ][ ۶۶۷ ][ ۶۶۸ ][ ۶۶۹ ][ ۶۷۰ ][ ۶۷۱ ][ ۶۷۲ ][ ۶۷۳ ][ ۶۷۴ ][ ۶۷۵ ][ ۶۷۶ ][ ۶۷۷ ][ ۶۷۸ ][ ۶۷۹ ][ ۶۸۰ ][ ۶۸۱ ][ ۶۸۲ ][ ۶۸۳ ][ ۶۸۴ ][ ۶۸۵ ][ ۶۸۶ ][ ۶۸۷ ][ ۶۸۸ ][ ۶۸۹ ][ ۶۹۰ ][ ۶۹۱ ][ ۶۹۲ ][ ۶۹۳ ][ ۶۹۴ ][ ۶۹۵ ][ ۶۹۶ ][ ۶۹۷ ][ ۶۹۸ ][ ۶۹۹ ][ ۷۰۰ ][ ۷۰۱ ][ ۷۰۲ ][ ۷۰۳ ][ ۷۰۴ ][ ۷۰۵ ][ ۷۰۶ ][ ۷۰۷ ][ ۷۰۸ ][ ۷۰۹ ][ ۷۱۰ ][ ۷۱۱ ][ ۷۱۲ ][ ۷۱۳ ][ ۷۱۴ ][ ۷۱۵ ][ ۷۱۶ ][ ۷۱۷ ][ ۷۱۸ ][ ۷۱۹ ][ ۷۲۰ ][ ۷۲۱ ][ ۷۲۲ ][ ۷۲۳ ][ ۷۲۴ ][ ۷۲۵ ][ ۷۲۶ ][ ۷۲۷ ][ ۷۲۸ ][ ۷۲۹ ][ ۷۳۰ ][ ۷۳۱ ][ ۷۳۲ ][ ۷۳۳ ][ ۷۳۴ ][ ۷۳۵ ][ ۷۳۶ ][ ۷۳۷ ][ ۷۳۸ ][ ۷۳۹ ][ ۷۴۰ ][ ۷۴۱ ][ ۷۴۲ ][ ۷۴۳ ][ ۷۴۴ ][ ۷۴۵ ][ ۷۴۶ ][ ۷۴۷ ][ ۷۴۸ ][ ۷۴۹ ][ ۷۵۰ ][ ۷۵۱ ][ ۷۵۲ ][ ۷۵۳ ][ ۷۵۴ ][ ۷۵۵ ][ ۷۵۶ ][ ۷۵۷ ][ ۷۵۸ ][ ۷۵۹ ][ ۷۶۰ ][ ۷۶۱ ][ ۷۶۲ ][ ۷۶۳ ][ ۷۶۴ ][ ۷۶۵ ][ ۷۶۶ ][ ۷۶۷ ][ ۷۶۸ ][ ۷۶۹ ][ ۷۷۰ ][ ۷۷۱ ][ ۷۷۲ ][ ۷۷۳ ][ ۷۷۴ ][ ۷۷۵ ][ ۷۷۶ ][ ۷۷۷ ][ ۷۷۸ ][ ۷۷۹ ][ ۷۸۰ ][ ۷۸۱ ][ ۷۸۲ ][ ۷۸۳ ][ ۷۸۴ ][ ۷۸۵ ][ ۷۸۶ ][ ۷۸۷ ][ ۷۸۸ ][ ۷۸۹ ][ ۷۹۰ ][ ۷۹۱ ][ ۷۹۲ ][ ۷۹۳ ][ ۷۹۴ ][ ۷۹۵ ][ ۷۹۶ ][ ۷۹۷ ][ ۷۹۸ ][ ۷۹۹ ][ ۸۰۰ ][ ۸۰۱ ][ ۸۰۲ ][ ۸۰۳ ][ ۸۰۴ ][ ۸۰۵ ][ ۸۰۶ ][ ۸۰۷ ][ ۸۰۸ ][ ۸۰۹ ][ ۸۱۰ ][ ۸۱۱ ][ ۸۱۲ ][ ۸۱۳ ][ ۸۱۴ ][ ۸۱۵ ][ ۸۱۶ ][ ۸۱۷ ][ ۸۱۸ ][ ۸۱۹ ][ ۸۲۰ ][ ۸۲۱ ][ ۸۲۲ ][ ۸۲۳ ][ ۸۲۴ ][ ۸۲۵ ][ ۸۲۶ ][ ۸۲۷ ][ ۸۲۸ ][ ۸۲۹ ][ ۸۳۰ ][ ۸۳۱ ][ ۸۳۲ ][ ۸۳۳ ][ ۸۳۴ ][ ۸۳۵ ][ ۸۳۶ ][ ۸۳۷ ][ ۸۳۸ ][ ۸۳۹ ][ ۸۴۰ ][ ۸۴۱ ][ ۸۴۲ ][ ۸۴۳ ][ ۸۴۴ ][ ۸۴۵ ][ ۸۴۶ ][ ۸۴۷ ][ ۸۴۸ ][ ۸۴۹ ][ ۸۵۰ ][ ۸۵۱ ][ ۸۵۲ ][ ۸۵۳ ][ ۸۵۴ ][ ۸۵۵ ][ ۸۵۶ ][ ۸۵۷ ][ ۸۵۸ ][ ۸۵۹ ][ ۸۶۰ ][ ۸۶۱ ][ ۸۶۲ ][ ۸۶۳ ][ ۸۶۴ ][ ۸۶۵ ][ ۸۶۶ ][ ۸۶۷ ][ ۸۶۸ ][ ۸۶۹ ][ ۸۷۰ ][ ۸۷۱ ][ ۸۷۲ ][ ۸۷۳ ][ ۸۷۴ ][ ۸۷۵ ][ ۸۷۶ ][ ۸۷۷ ][ ۸۷۸ ][ ۸۷۹ ][ ۸۸۰ ][ ۸۸۱ ][ ۸۸۲ ][ ۸۸۳ ][ ۸۸۴ ][ ۸۸۵ ][ ۸۸۶ ][ ۸۸۷ ][ ۸۸۸ ][ ۸۸۹ ][ ۸۹۰ ][ ۸۹۱ ][ ۸۹۲ ][ ۸۹۳ ][ ۸۹۴ ][ ۸۹۵ ][ ۸۹۶ ][ ۸۹۷ ][ ۸۹۸ ][ ۸۹۹ ][ ۹۰۰ ][ ۹۰۱ ][ ۹۰۲ ][ ۹۰۳ ][ ۹۰۴ ][ ۹۰۵ ][ ۹۰۶ ][ ۹۰۷ ][ ۹۰۸ ][ ۹۰۹ ][ ۹۱۰ ][ ۹۱۱ ][ ۹۱۲ ][ ۹۱۳ ][ ۹۱۴ ][ ۹۱۵ ][ ۹۱۶ ][ ۹۱۷ ][ ۹۱۸ ][ ۹۱۹ ][ ۹۲۰ ][ ۹۲۱ ][ ۹۲۲ ][ ۹۲۳ ][ ۹۲۴ ][ ۹۲۵ ][ ۹۲۶ ][ ۹۲۷ ][ ۹۲۸ ][ ۹۲۹ ][ ۹۳۰ ][ ۹۳۱ ][ ۹۳۲ ][ ۹۳۳ ][ ۹۳۴ ][ ۹۳۵ ][ ۹۳۶ ][ ۹۳۷ ][ ۹۳۸ ][ ۹۳۹ ][ ۹۴۰ ][ ۹۴۱ ][ ۹۴۲ ][ ۹۴۳ ][ ۹۴۴ ][ ۹۴۵ ][ ۹۴۶ ][ ۹۴۷ ][ ۹۴۸ ][ ۹۴۹ ][ ۹۵۰ ][ ۹۵۱ ][ ۹۵۲ ][ ۹۵۳ ][ ۹۵۴ ][ ۹۵۵ ][ ۹۵۶ ][ ۹۵۷ ][ :.
درباره وبلاگ

تيم مشاوران مديريت ايران IranMCT ----------------- http://iranmct.com ---------------- Iran Management Consultants Team
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب
شمارنده
شرکت مشاوره مدیریتبازارسازی مدیریت بازاریابی. بازدید تحقیقات بازاریابیآموزش مدیریت MBAدلایل ترک تحقیقات بازاریابی تحقیقات مدیریت شرایط سخت بازارکارت امتیازی متوازنارزیابی عملکرد . نمونه مطالعات موردی.برند برندینگانواع برند معرفی 21 نوع متفاوت از برندبرندسازی branding marketing . برندسازی.تحقیقات بازاریابی انگیزه بخش http://marketingbranding.ir سبک مدیریت است مدیریت بازاربازاریابیتحقیقات بازاریابی ویژگی های .حرفه ای مشاوره اموزش مدیریت.شناسایی مشتریان .تحقیقات بازاریابی استفاده از تحقیقات بازار و بازاریابی http://marketingsales.irmarketing مدیریت برندینگ . Business Management ConsultantIran Business Management ConsultantManagement . بازاریابیانواع بازاریابی 127 نوع بازاریابیبازاریابی. بازاریابی MarketingMix آمیختهآمیزه بازاريابیمدیریت بازاریابی. اخبار مدیریت و تجارتمدیریت.مشاوره بازاریابی مدیریت آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای فروشندگی. اخبار مدیریت و تجارتبازاریابی برندینگ. http://iranmct.com/news/page/12مدیریت. مدیریت مشاوره بازاریابیآموزش. بیزینس پلن طرح توجیهی طرح business plan. برنامه بازاریابی Marketing Planبازاریابی. مشاوره تبلیغات مشاور تبلیغات مشاور مدیریت management مشاوره مدیریت انواع بازاریابی بازاریابی. Business Planبیرینس پلن طرح توجیهیمدیریت. کلینیک کاشت موی طبیعی آسمان